uppklassning?
om nu allt går som det ska, så är det tänkt att jag och herrn Brimad ska ut och tävla i vår ;)
han är startad LA:1 en gång i sitt liv.. (ja, han ligger efter sin bror, rätt mycket ;)) Men vi kommer nog och flåsar dem i nacken om ett tag ;) Haha, nej, skämt och sido..
men i alla fall, jag undrar det här med uppklassning, alltså, man börjar ju klart på LB nivå, måste man uppnå en viss procent för att starta LA:1, och sen i LA:1 måste man uppnå en viss procent för att starta LA:2 o.s.v? Eller hur funkar det? Har kollat lite i TR, men kan inte riktigt förstå det..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
vill jag också gärna veta..

Inom dom lätta klasserna finns ingen uppklassning, inte på min tid iaf och tror inte de är ändrat. Men däremot om hästen får för mkt poäng (genom vinter placeringar) så får du inte starta för låga klasser. De är först i msv du måste klassa upp, iaf till msv:a och för o tävla nationellt

#2 aha, okej. Men vet du hur många poäng är det som gäller? Och hur många poäng får man för 1,2,3,4:e plats o.s.v?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Är det häst det handlar om eller?
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

# Det står def i tr.
Äsch får inte bort den feta texten där uppe….

Vad jag har varit med om har man aldrig behövt en viss poäng för att starta tex. LA:1, LA:2. Men det står väll i TR :)
I TR står allt du behöver veta om uppklassning och kval ;) Men nej, för att starta lätta klasser behövs ingen kvalifikation, om det inte är på Nationell nivå då du behöver kvala till det. Så är det iallafall på ponny, borde väl gälla något snarlikt för häst.