Dressyr iFokus

Dressyr

Etiketttävling
Läst 904 ggr
Lindbygarden
0

Blivit bortlottad?

Har någon här ute blivit bortlottad från tävling någon gång? Verkar vara ett återkommande problem inom dressyren?

MiaMaria
0

Händer hela tiden i de större hästområdena, när jag bodde i Sthlm så hände de jämt, vanligst på lättare klasser men hände även i st.george osv. J och YR ryttare har ju alltid förtur, dom går inte att lotta bort, såvida dom inte är för många då. Lika så brukar hemmaklubben låta sina tävlanden få vara kvar. Men har man blivit bortlottad så brukar man få förtursbiljett till nästa tävling.

Lindbygarden
0

Det är ju verkligen ett gissel som kan omkullkasta en tävlingssäsong om det handalr om att kvala till andra klasser eller championat.

MiaMaria
0

Kval till championat är ju speciella klasser, alt speciella tävlingar så då brukar de inte vara någon fara.

Men alla rider ju på samma regler

Lindbygarden
0

Jahaa.. jag trodde att de var ett visst antal starter på en viss procent i viss klass som gällde..

MiaMaria
0

Va?? Du får ha 40 startande per klass på en tävlings dag

Lindbygarden
0

#5 Nej inte per klass utan jag menar som kval..

Men det är alltså max 40 starter per klass, det visste inte jagSkäms

ElinH
0

Jag har aldrig blivit bortlottad så för min del har det inte varit något problem. (Än i alla fall…)

När jag tävlade hoppning tidigare stod det i princip alltid att de som var anmälda till lagklassen hade förtur i de övriga klasserna också, jag vet inte om det fungerar på samma sätt i dressyren.

I vilket fall så förstår jag att domaren inte vill döma fler än 40 ekipage per klass, men å andra sidan så borde man kunna lägga in pauser på t.ex. en halvtimme efter 20 ekipage eller liknande..
Men från arrangörernas sida så kan ju inte tävlingen hålla på hela natten heller Flört

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#7 Jo det hade väl varit lite spännande med nattaritt istället för nattaboll för en gång skullOskyldig

MiaMaria
0

#6 de gäller ju då givetsvis bara dressyr Flört

Lindbygarden
0

hehehe… ja det förstod jag.. Kanske man ska införa "snabbritter" också?Oskyldig