Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 1300 ggr
LinaN
0

Kom ihåg lista

ja, vad behöver man ha med sig till tävling?

• Hästen

• Vaccinationskort/pass

• Sadel + tillbehör

• Träns + tillbehör

• Nummerlapp

• Borstar, hovkrats och glansspray

• Hjälm och övriga ryttargrejor

• Transportskydd

• Grimskaft

Vad har jag missat?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Jag ahr alltid med mig dubbletter av nästan allt, man vet aldrig när en tygel eller ett sidostycke behagar gå av.

En grimma kan ju vara bra att ha med oxå om ni har uppstallning.

Mer kommre jag inte på just nu

Lindbygarden
0

Ta ett first aid kit också om det skulle råka bli ngt tramp eller ngt..

Grönt kort till ryttaren?

Ninnii
0

Licens

Ninnii
0

Kom på vattenhink, vatten, hö lite kraftfoder. Jag brukar alltid ge min Bill lite  kraftmat efter vi är färdiga och är vid transprten, för att visa min uppskattning till han och hans prestation. Då tycker han dte är lite roligare.

Luddesmatte
0

Sig själv, hästtransport, bil. Hihi, nej jag kan då inte komma på något mer. Kanske en kamera Skrattande

MiaMaria
0

Ja kamera får du INTE glömma! Helst filmkamera Skrattande

LinaN
0

det är bara en pyttetävling, mindre än en klubbis egentligen så varken grönt kort eller licens behövs på denna tävlingen :D

#4 tack! :D

Kamera kommer vi ha med oss, dock inte filmkamera. Men ska se vilken av våra två digitalkameror som filmar bäst, vill ju både filma och fota ju!

Flaxii
0

Putsgrejer :)

Lauth
0

Reserv-nerver?

LinaN
0

#8 putsa gör vi ju på lördag kväll men hade tänkt ta med handduk och borste + hårborste så man kan fluffa upp svansen strax innan han ska in.

#9 finns sånna på h**ks?

jag håller på att bli ett vrak. sitter o förösker sy lite för hand men skakar ju som om jag hade haft parkinson… :S

lennartsdotter
0

Om hästen ska stå i spilta så ta med ett klossgrimskaft.

Haha, hörde om en tjej som hade haft en låång lista för att få med allt. Sen for hon iväg utan hästen… Kom tillbax efter tio minuter och tog med hästen denna gång.

Ahnna
0

#10 Nu har ni ju redan åkt om jagh fattar rätt, men mitt tips för framtidens tävlingar är att du packar med alla möjliga borstar, svampar, vattenhinkar, trasor och handdukar. Gärna torrshampoo också. För det är när man inte har sånt med sig som hästen grisar ner sig enormt i transporten! Oskyldig Du som har en ganska "ljus" häst också har ju ett extra behov av att han är helt ren.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Flaxii
0

#10 Jag menade alltså putsgrejer till sadel, träns, stövlar osv. Även om man gjort det kvällen innan är det alltid bra att ha så man kan torka av lite innan och mellan klasserna.

ElinH
0

#11 Hahahahaha XD

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

sprayapå schampo står på listan. för tro inte att hästen inte skitat ner sig? det hade han men det gick att borsta ur.

putsgrejor tar vi med oss i form av handduk, behövs inte så mkt mera än det ^^

men nu har jag fyllt på min lista om vad som ska köpas inför nästa tävling. ett extra fleecetäcke är högt upp å listan.