Dressyr iFokus

Dressyr

Etiketttävling
Läst 1089 ggr
LinaN
0

Börjar bli nervös

Ja jösses!

Nu börjar jag bli nervös, hästen han ska ju tävlas på söndag av medryttaren o de ska tävla LC:1 de red programmet igår och de borde ju iaf göra en clear round (50%)Det är inte Briar-vackert men han gör ju momenten ganska så ok när de ska ske. halterna är litet svåra tycker han eller att stå stilla iaf, och i galopperna vill han mer än arbetsgaloppera ^^

Men nu börjar jag bli nervös, igår kom startlistorna upp men då saknades både harry och medryttarens namn på listan, men han ringde idag o de ska fixa det, så jag vet fortfarande inte när harry ska starta. Det var någon miss i protokollet av den som la in listorna på nätet :S hoppas bara vi kommer nånstans i mitten eller mot slutet till.

Så har vi tur får vi reda på det innan söndag… jag är rent hispig. o det är inte ens jag som ska tävla! Med Harry inräknat är det 19 ekipage i den klassen. Hade vart skoj o vara bland 10 bästa men det är knappast troligt ^^ vi har satt målet att han ska in på ridbanan och att programmet ska genomföras, men om det inte funkar så är det inte hela världen. Detta är ju mest på skoj o för rutinens skull. Första starten går kl 9.15 om det inte blir en massa efteranmälningar.

Kamera och extrabatterier är packade.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Marija
0

Fokusera på att inte glömma kameran och ta många bilder du Flört

Det kommer säkert gå kanonbra, lycka till!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

MiaMaria
0

Äsch Lina, du har ju inget o va nervös för, du ska ju stå på sidan, du slipper ju rida Flört

Godkänt på program är 60%, inte 50, en 6:a i protokollet betyder godkänt dvs är 60% godkänt

LinaN
0

50% står det på klubbens hemsida i propositionerna så då är det väl det som gäller. Tävlingen är ju lägre i tävlignsrank än klubb ^^

Men jag ska ju stå vid sidan av, men det är min bebis! ;)

MiaMaria
0

Ok, då har dom antagligen sänkt eftersom de kör CR o är lägre rank än de, men i vanliga fall är de 60%

Dock tycker jag de e lite skumt att sänka de, då klubbtävlingar ofta döms högre än vanliga tävlingar o då borde ju din tävling oxå dömas högre.

Lycka till iaf!! Skrattande

LinaN
0

#4 tränignstävling klassas detta som. så fråga mig inte varför det är sänkt till 50% men så är det ;)

tanken är väl att man ska få mersmak och vilja träna mer med sin häst, dessa tävlingarna är ju bra för orutinerade hästar och ryttare för man får in tävlingsvanan liksom :D

Flaxii
0

Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att i LC så räknas 50% som godkänt?

Lindbygarden
0

Åh så kul med tävling!!! skulle också vilja komma ut på tävling och framförallt träning!!

Vi vill se massvis med bilder här imorgon kväll.. hör du det LinaN?!?Glad

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 ni fick en spannfull från träningen idag ^^ och nu har jag kollat upp vilken av våra två kameror som filmar bäst, och det var faktiskt min gamle kamera som gjorde det. Så den ska endast gå som filmkamera imorrn, och den andre går som fotokamera.

Ska överlåta filmandet åt sambon iom att han är mycket stadigare på hand än vad jag är och jag kan sällan stå stilla nog när jag hejar på :D

Just nu känns det rätt lugnt, men nervositeten kommer väl igen imorrn när man kliver upp. Vi har vår start 9.21 så då får ni tänka på oss :D

tyvärr stavade ju medryttaren fel på Harrys namn, han heter Prince inte Prins ^^ och av någon jävla anledning så krångla internetanmälningen så de står som efteranmälda…..