ET-dags idag.
jupps, idag var det dags för lite spa-behandling för brimad ;)
ET var duktig och mycket av det hon sa stämmer överrens med hur han är i ridningen.
började med att hon kände igenom hela honom, kom fram till att han var lite spänd i ländryggen, mest på vänster sida.
gick ut och longerade då hon ville se hur han rörde sig. lite stel vänster bak från hashöjden till knäet, han ville inte riktigt böja så ordentligt vänster bak, som höger bak, men det berodde antagligen på att han var mer spänd på vänster sida av länden.
han var även lite stel i vänster bog, hade inte full rörlighet.
gick in i stallet igen, fick laser i ländryggen, samt vänster bakknä.
sedan helkroppsmassage..
och sist kiropraktik i ländryggen, de två sista kotorna i ländryggen på vänstersida hade vridit sig till ytterläge. så det fixade hon till.. samt vänster bogen rättade hon till..
men annars var han fin, detta var inga större grejjer, och hon behöver antagligen inte komma på återbesök, ska känna om ett par dagar när jag rider..
så detta kan nog hänga ihop med att han vill gå i lägre form i vänster varv både vid ridning och tömkörning..
men varför han går med svansen på sned åt höger, vet hon inte var det beror på.. han var inte sned någonstans..
så det vart väldigt intressant :) och brimad tyckte det var skapligt skönt ;)
ska ta det lugnt några dagar nu..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

jag funderar också på att ta ut ET till min, vem hade du och vad tog hon i pris?
skönt att det inte var några större skavanker och som gick att fixa till snabbt och lätt :)
Va skönt för honom och vad glad jag blir över att läsa att han får behandling i förebyggande syfte

#1 Caroline Henningsson, är medlem i equiterapeutförbundet..
http://www.santagardsequiterapi.se/
Hon tar 600 kr för en genomgång och behandlar det som behövs med kiropraktik, massage & laser, hon håller även på med akupunktur..
och sen bensinpengar, i mitt fall 250 kr.
Medarbetare på Dressyr.ifokus