Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 771 ggr
exitingsvillemo
0

TV-tips

Kika på Uppdrag granskning i kväll klockan 20:00 på svt1.. Handlar om de "försvunna" hästarna som misstänks ha slaktats svart på Knorrevångens slakteri.

Citerat från svt hemsida:ONSDAG 11 MARS: Fem olika hästägare i södra Sverige har på samma sätt lurats att lämna ifrån sig sina hästar - som sedan försvunnit. Uppdrag gransknings Kristina Hedberg har tagit reda på vart spåren leder.slut citat

Tråden är kopierad från shetlandsponny.ifokus, skriven av medlemmen Hallonbuske

Lindbygarden
0

Ah tack för tipset! Detta vill jag se!

emelieeh
0

kollade nyss den, fy vad hemskt :/

Cilla89a
0

Skrikandes aaah, så arg jag blir..

och hur svårt ska det vara för Veronica och säga som det är? hon hade ju faktiskt rätt att slakta dem, även om det var extremt fult gjort!

stackars de förra ägarna :( jag hade varit helt förstörd, och detta är ju ännu en anledning till att man inte vill sälja sin häst!

vad är det för fel på vissa människor? att det finns sånna falska jävlar..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

ElinH
0

Typiskt, jag missade det…

/ ElinH

exitingsvillemo
0

#4 gå in på svt's hemsida, du kan säkert se programmet därSkrattande

#3 ja precis, hon är ju i sin fulla rätt att slakta hästarna, eftersom hon ägt dom, så jag förstår heller inte riktigt.

Vet inte vad lagen säger om att ljuga sig till köp dock. Hon hade ju sagt att hon hade hästgård och en massa annat som inte stämmer med verkligheten. Så kanske hon riskerar att åka dit för bedrägeri eller ngt om hon berättar sanningen?!

Cilla89a
0

#5 jag läste svt chatten sedan, och hon kan tyvärr inte åka dit för att ha ljugit om alltihopa..

anledningen till att hon inte vill prata är tror jag att hon vill skydda knorrevången, för nu har det ju kommit fram att dem faktiskt slaktar hästar olagligt.. + att hon säkert tycker det är rejält pinsamt, för det ju en sjuhelsikes historia hon hittat på :O

ElinH
0

#6 Vad sa hon till säljaren då? :O Ska kolla när jag kommer hem men är supernyfiken.. :P

/ ElinH

Cilla89a
0

#7 vad hon sa till säljaren? ja, att hon bodde på en nyrenoverad gård och skulle ha en sällskapshäst till sin häst..
men faktum var att det fanns ingen gård, när hon tog emot hästarna bodde hon och hennes sambo i en etta.. dessutom hennes häst var det en annan som hade/ägde nu mera.

en himmla soppa..!

Kattapult
0

Hade hon inte skrivit kontrakt om att OM hon skulle göra sig av med hästen (det var nån av alla) så skulle hon kontakta ägaren..?

exitingsvillemo
0

#9 jo det stod så i kontraktet. Men tyvärr är det så, att även om det står så i avtalet så har hon, som ägare rätt att bryta det.

Många som säljer sin häst brukar skriva att säljaren ska ha förköpsrätt om köparen beslutar sig för att sälja hästen, detta funkar inte heller. Har du sålt hästen så har du inte längre några rättigheter kvar.

MysanMinGodis
0

missade det :/ men ska se på hemsidan om det går :)

MiaMaria
0

Såg reprisen i går, satt o sappade runt o såg en häst o kunde då inte låta bli o kolla o de visade sig va en repris. Till o med sabon satt som klistrad o han tycker inte de här med hästar e så intressant eg, men vi va eniga, hon har ju all rätt o slakta dom men att de skett på ett jävligt sätt. Stackars de förra ägarna!