Okoncentrerad
Såhär går det när både man själv och hästen är okoncentrerade på vad vi gör. I detta fallet så gick vi lugnt och stilla in från hagen.
I paddocken rids den andra 4-åringen (tänk att Harry är 4 år nu!) och både jag och Harry är i vår egna värld och går och tittar på Busan som rids. Ett, tu tre och så har jag 600kg häst på min högerfot.
Satan i gatan vad jag svor. Och Hary vart ju helt förskräckt, han menade ju verkligen inte att kliva på mig och man märkte tydligt på honom att han märkte att det inte var en sten han klev på.
Så jag linka in i stallet, släppte in honom i boxen, halta in i sadelkammaren och rota fram en linda. Hittade bara en blå vet-wrap att linda foten med…
Red en kort sväng, skrittade bara, sen hem, mocka, blanda foder och linkade iväg hemåt. När jag kom hem såg min fossing ut såhär.
Så åter igen, tänk på säkerhet, använd skor med stålhätta. Hade jag haft stålhätta hade jag inte fått hela det frambenets kroppstyngd på foten. Jag är innerligt glad att han INTE blev rädd för något och skutta till o landa på min fot, för då hade jag brutit något.
Undrar hur foten kommer se ut imorrn 
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Ajaj, ingen höjdare de där inte! Krya på dig! Tur de inte blev värre! Gör ju så j*vla ont nä dom kliver uppe på foten!
Och jaa! Använd stålhetta!
Ajjjjjjj :S
Vet precis hur j***a ont dte gör!
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Dagens uppdatering. Jag är lika blå om foten, men nu haltar jag inte när jag går så det är på väg mot rätt riktning. :)
Det ömmar som fasiken när man tar i foten men det går ändå an.
Aj! Fy 17 vilken otur!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Aj! Min polle steg mig på foten och "snuttade runt", med skor. Aj, jag är fortfarande blåspräcklig på foten och detta hände i sommras. Jag lär få ha kvar det :P
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Ajdå ser inte så där vidare skönt ut!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Titta, där har vi ju "underverket"!
När du berättade om det så mindes jag precis hur ont det gjorde sist samma sak hände mig, nästan sådär så man ser stjärnor bara av minnet av händelsen. 
Krya på dig!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Aj, sånt gör ju så ont!
Men är inte stårhätta dåligt.. Har hört om hästen trampar ordentligt så går stålhhättan ned mot foten. Nån som vet?
#9 Haha, jag såg på TV när de testade att få en stor tyngd på stålhälleskor för att se om den åker ner och "skär av" tårna för det fanns tydligen de som påstod att det kunde bli så.
Men nej, det blev inte så enligt dem.
Men när man själv tänker på det så borde ju stålhättan kunna bli "neråtbucklad" så foten kläms…
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

CE-godkända stålhätta skor ska inte kunna klämas ihop, sen kan man ju ifrågasätta om man får typ ett hus på 10 ton över foten men ja, vet inte vart gränsen går 
#10 beroende på kvalisorten avs tålhätta eller om det är ett måndagsexemplar kan det ju bucklas. 500kg häst som kommer hoppandes kan ju iaf buckla men mosa hela stålhättan borde de inte kunna göra.
Men nu hade ju jag gympadojjor på :S
Idag är foten brungrön och jag har ont under foten av nån skum anledning…
#10 11 12 Okay.. För jag har inte vågat använda stålhätteskor sedan jag hörde det första gången.. Men kanske kan skaffa ett par CE-märkta nu då. :)
#13 när folk i industri alltid har haft stålhättekängor så tror inte jag att det föreligger någon större risk även när folk fått en truck på foten o allt möjligt utan att stålhättan gett med sig.
dock finns det ju aluminium-hättor o de är inget o ha, de knycklar ihopa sig direkt bara man själv snubblar på sina egna fötter.
HEHE du skulle sett mina fötter när ja å en kompis va å badade med några hästar.. fick den som hade svårt att stå still… hade blålila fötter den närmsta månaden då han stampade mig ca 3-4 gånger på varige fot, inte skönt på man va barfota

#15 nja barfota o hästar hör ju inte riktigt ihop. Varför satt ni inte på hästarna när ni badade med dom?? 
#16 han vågade inte ner i vattnet annars, han tyckte det va roligare om ja simade brevid han och simmade upp på hans rygg och sedan uppp igen… liten fegis… men men det va kul ändå hehehe

Usch då.. När jag praoade i stallet i höstas blev min högerfot (som alltid är den utsatta, getingstick 2 ggr och nu mosad) trampad av en C/D ponny men fet Knabstrup som dessutom inte tog bort hoven i första taget. Min fot är FORTFARANDE lite blå. :P