Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: träning
Läst 890 ggr
ElinH
0

Nu är vi på G!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en riktigt *prata-av-mig tråd* Varning ;)

Ojojoj vad bra det gick på Filippa igår!
I onsdags var jag helt uppgiven efter ridlektionen och hade inga större förhoppningar inför torsdagen.
Men jag lyckades haffa dressyrsadeln (passar på flera av hästarna så det är ständigt bråk om vem som ska ha den i dressyrgruppen :p) och bara det gör stor skillnad!

Vi övade förvänd galopp och det gick väldigt bra, speciellt mot slutet. Formen känden jättebra och annars brukar hon gärna slå upp med huvudet då det börjar bli jobbigt men något hände med mig så jag lyckades driva på med innerskänkeln och krama i innertygeln i tid för att hålla henne kvar.

Wiiie :D

Siktet är inställt på LA:1 2007 den 2/5 nu och vi hoppas på att inte komma sist i alla fall, haha ;)

(Bilden är från förut, vi tränade i ridhuset för vår ridinstruktör)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

Men va kul! Kör hårt! Skrattande

Marija
0

Härligt! Skrattande Lycka till!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lindbygarden
0

Jätte kul och spännande ska det bli att följa er!

Anna
0

Åh vad härligt!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fiona
0

Vad kul hoppas att det fortsätter så här då Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

joooossan
0

Va underbart! Fortsatt lycka till! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

ElinH
0

Tack allihopa, :D

/ ElinH

Marija
0

Har du inga fler bilder på er? Är så nyfiken Glad

joooossan
0

Håller med #8! :)

ElinH
0

Haha, det är sällan jag blir fotad… Det är ju alltid jag som tar kort på alla andra :P (ni på hästfoto har säkert samma 'problem')
Ska försöka tvinga någon att fota nästa vecka!

/ ElinH

Marija
0

#10 Ja det får du göra för jag är verkligen nyfiken! Skrattande

joooossan
0

#10 Menar du det? Jag har typ 3 kort på mig och hästrna Obestämd

Marija
0

Jag brukar dra med mig min fotopartner (som jag åker ut på tävlingar med osv), hon ställer gärna upp Glad Och duktig är hon med!

joooossan
0

#13 Va härligt!

Själv får man vara glad om en stallkompis vill ta ett kort på ens häst när man ställer upp den. Att få när man rider är lite smått omöjligt, iallafall om man vill ha med något mer än öronen. Men tja, varför inte en naturbild med en hov i? xP

Marija
0

Vissa har en förmåga att ta bilder i precis rätt ögonblick.

Hästen går med huvudet bland molnen samtidigt som du försöker sakta av till trav efter en galopp med överdrivet höjda händer och en inte allt för stadig sits. Hästen travar med bakbenen och galopperar fram. Och som om det inte räckte ser hästen såklart jättefet ut och du gör en ful grimas.

joooossan
0

#15 Hahaha! Dagens I-landsproblem. - Bilderna blir inte som vi vill! Flört

Marija
0

#16 Eller hur… De flesta är tagna ur den mest ocharmerande vinkeln… Man får nog konfrontera sig med tanken på att det faktiskt ser ut så Flört

Nej men skämt å sido.. Men man önskar ju att fotografen kunde klickat just då det kändes bra och det flöt på och inte när man väldigt överäns om tempo och väg Tyst

(Förlåt ElinH för OT, men jag spårar lätt ur så här på kvällskvisten..)

joooossan
0

Oj, japp, även jag spårar lätt ur när man är lite halvborta om kvällarna Oskyldig Men visst, jag hade önskat att någon över huvud taget skulle vilja ta något kort när man red. Det är ju såå kul att ha!