Betäckning 09
Jag funderar på att betäcka mitt sto i sommar. Men funderar lite på vad man ska ta för hingst och vart hittar man de?
Mitt sto är efter Trofe - Hertige, hon är stor (170) och ganska kraftig i kroppen. Och är väldigt mycket dressyr modell.
Jag är ute efter att få avkomman 165-170 och gärna lite lättare i modellen.
Några tips och förslag?
en hingst med lite mer blod i som lämnar lättare..
ge oss gärna lite mer info om henne såsom exteriör, gång, resultat etc..

#1 - Jag är inge vidare på att avgöra exteriör osv. Men om jag jämför med andra hästar jag ridit så har hon väldigt stor, mjuka och luftiga steg. Hon är tävlad LA dressyr, dock inte med mig, men förra ägaren så jag har inga resultat, men kan försöka kolla upp det.
Lägger in några bild på henne så kan du/ni säga vad ni tycker.
Troya1
Troya2
Troya3
Troya4
Jag har bara en bild där hon inte rids, bortse från det jag ritat dit.
Troya
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kopierar in svaret jag gav dig på ridsport också:
Vad har du för mål med avkomman? Fritidshäst eller tävlingshäst? Och om tävlingshäst - lätt, msv eller svår klass? Ska avkomman också vara dressyrinriktad? Ska du sälja avkomman eller behålla till dig själv?
Vad har stoet för egenskaper mer än att hon är 170 cm, kraftig och dressyrmodell? Vilka egenskaper från stoet vill du att avkomman ska ärva? (dessa egenskaper bör finnas även hos hingsten, för störst chans att lyckas) Vilka egenskaper hos stoet vill du helst slippa hos avkomman? (Dessa egenskaper ska hingsten inte ha.)
För att ge bra tips behövs så mycket information som möjligt.
Spontant efter att ha sett dina bilder så hade jag tittat mot de mindre hingstarna av lättare modell. Daytona kanske? Han har inga värstinggångarter men såg väldigt ridbar och trevlig ut. Bifogar en filmsnutt som jag själv tog på honom på bruksprovet…
Håller med Anna om Daytona!Där har du Don Primero i komb med b.l.a fullblod på mödernet.
Beskrivs som en lätt damhäst med stor utvecklingspotential. Samt som en häst som alla kan rida:o)
Hej!
Jag har också funderat på Daytona till mitt sto, tyvärr tävlas han i år och kommer inte finnas tillgänglig…
Bocelli och Don Primero är två av mina favoriter!

Måset bara säga att ditt sto var otroligt läcker!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg