Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: allmänt
Läst 602 ggr
jupiter00
0

min häst har inte börat fälla än ?

jupiter har inte böjrat fälla än är det från häst till häst eller e det bara för att jag har gett han b-vitamin förtidigt ?

Lindbygarden
0

Det är väldigt olika beroende på vart man bor mm.. En av mina har börjat men inte de andra två och jag oroar mig inte alls för det. För tidigt just nu.

Men annars så vill jag hänvisa denna typ av frågor till ridsport.ifokus som tar upp lite mer allmänna hästfrågor.Glad

jupiter00
0

#1 ok jag bor ju i småland :)

hihi har skrivit där med så man få fler svart :)

MiaMaria
0

Hästar är som oss individer och de fäller olika. Han kommer nog börja fälla snart om han har en rätt foderstat och mår bra. Fortsätt gärna med b-vit och låt honom i största möjliga mån gå utan täcke när de är soligt o fint så kommer de nog igång

jupiter00
0

#3 tack för tipset ska testa me det :).men nu den senaste veckan har det vart snöblandat  :(

exitingsvillemo
0

B-vitamin kan du inte börja för tidigt med jag ger mina B-vit hela vintern (och vår och höst)

En av mina har börjat, fölungen. Han lossar tussar, vita tussar.

jupiter00
0

#5 ok tack för ditt svar :)

LinaN
0

min började fälla i mitten av februari. Och nu ser man ut som en luddig snögubbe så fort man klappat honom. Han får b-vitaminer sen han började fälla på allvar. ca en matsked om dagen får han.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jupiter00
0

#7 ok :) jag började ju ger min i nov men det e vell från häst till häst isf. det har ju inte vart det  bästa vädret heller sen har han ju gått men vinter täcke dygnet runt

LinaN
0

#8 så är det, de är ju individer de också de små hästarna.

Så det är inget att oroa sig för. min ena häst jag hade förr började ju inte fälla förrän i maj och då gick det i princip på en vecka så vart han färdigfälld o det utan extra b-vitaminer.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

silvery
0

hehe min har fällt ganska lä'nge nu han borde vara färdig tycker jag… älskar min häst, men börjar tröttna på hästhår i munnen och ögonen xD

jupiter00
0

#9 det är ju inte det. fast man börja ju undra lite när det gäller fällning men det e ju från individ till individ