Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 588 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 9/3

god morgon!

Ida började dagen rätt dramatiskt här på gården då lille Tjalle hade rullat fast i boxen! Han hade helt enkelt rullat över för nära väggen och kom inte tillbaka runt.

Tackar vår lyckliga stjärna över att sambon inte hittade en död Tjalle imorse.

Erik fick helt sonika ta i manen och dra ut Tjalle från väggen så han kunde resa sig. Men sen var han som vanligt lille killen. Tur han står i en stor box där det finns gott om manöver utrymme.

Idag ska jag göra en lista över vad att ha i "föllådan" får se vad vi behöver köpa hem. Sen ska jag också göra ett träningsprogram + en liten matlista.

Senare blir det nog en promenad om nu inte gubben bli hem sent. Tar med Tjalle idag igen så han också får röra lite på benen. Veterinär har jag också talat med gällande kastrering av Foggan, det blir gjort i april/maj när markerna har torkat upp lite mer.

Så vad ska ni göra idag?

MiaMaria
0

Gomorgon!

jag sitter o jobbar, fram till 11 sen blir de en liten tur på stano sola innan jag ska hem. Måste försöka städa ihop lite, hopplöst när vi varit borta en helg o kommer hem, då dumpas alla saker i hallen o se ser ut som ett bombnerslag…

Kanske även ta lite kort till min kommande artikel, får se om jag har någon som kan ställa upp som modell.

Ha en fin dag!!

Anna
0

#0 Vad otäckt, tur att det gick bra!

Godmorgon!

Jag blev sjuk igårkväll, har haft hög feber inatt och kan inte röra min vänsterarm, gjorde någonting med den igår, nyckelbenet är svullet (men helt, det har jag kollat).

Idag har jag lovat att fixa lite försenade bilder till en kund, annars ska jag bara försöka bli frisk.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lindbygarden
0

#2 Det där låter också läskigt!!

Hmmm.. du får gå till läkaren med armen annars för du ska ju kunna röra den!

Peppe
0

God morgon!

Har praktik den här veckan, började bra med sovmorgon ;)

Med Blacky har det gått uppåt de senaste veckorna, tills i torsdags då det blev pannkaka rätt ner igen. till och med maria har att göra med honom, så nu ska han tuktas Flört av henne måndag, tisdag, onsdag och så ska jag rida på torsdag så får vi se sen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej gott folk, nu är jag hemma från skåne igen.

Blev en intensiv halvvecka därnere bland släkt och familj, men vi återvände hem helskinnade igår.

Idag ska jag inte göra så mycket, jag borde ta tag i min hemtenta litet, och senare så ska jag till stallet och ev rida. Beror på om min mage vill. sedan igår har jag haft en sån kramp i kisserimuskler och tarmarna att jag låg och stortjöt igårkväll när jag lagt mig. nu är det lugnare men man vet aldrig hur det blir. Obestämd

Men utöver det så är allt bra. Harry hade tydligen blivit jobbad barbacka igår av medryttaren och såhär såg det ut! flygande fläng Tungan ute

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anna
0

#3 Det har redan blivit bättre, tror jag sov på den konstigt inatt också. Så nu kan jag röra den åtminstone! Går det inte över är det klart att jag kollar upp den, skönt är det inte…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

exitingsvillemo
0

hejsan hoppsan.

gjorde ett tappert försök att starta en god morgon tråd i morse, men internet vile ngt annat.

Idag händer inte så mycket. Har lovat sonen att åka ner till ICA efter dagis och köpa skorp-kakor… Har ingen aning om vad det är, men han skulle visa migObestämd.

Ska försöka plocka undan röran i köket också.