Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: allmänt
Läst 607 ggr
exitingsvillemo
0

Ponnyavelsförening i Gävleborg?

Finns det något intresse från er som bor inom hyfsat avstånd att starta en ponnyavelsförening för Gävleborg? (Förutsatt att det inte redan finns en, jag har inte hört talas om någon sån.)

Tanken är att inspirera, peppa, tagga och lära av varandra genom träffar med t.ex. löshoppning, träning inför 3-årstest och kvalitetsbedömningar, tömkörning, körning, hoppning/dressyr, visningsträning m.m. Finns det ett intresse så vore det ju kul om vi kunde arrangera egna utställningar, kvalitetsbedömningar, 3-årstester, talangjakter och så vidare.

Är det nåt som ni tycker låter intressant? Skulle ni vilja vara med och bygga upp en sån förening?

Ahnna
0

Skriver en rad för att få info om när tråden aktiveras… Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

Inga ponnyryttare här som skulle vara intresserad?

IdaT
0

Jodå, jag är intresserad alltid, men jag vet inte om mina föräldrar är det, men jag kan ju alltid försöka lura folk att jag vill att medryttaren ska ut och tävla och så småningom träna (ja, det är jag som tycker att det är kul).
Det som gör att jag tvekar lite är att jag inte vet om jag är kvar i området om ett halvår, och så känns det lite som jag ligger utanför området, men åt fel håll (Uppsala).

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

exitingsvillemo
0

#3 klart du hör till områdetSkrattande

Ahnna
0

#3 Du har väl snart körkort själv? Flört

www.stuteriprecious.se

IdaT
0

#4 Ja, men då så.

#5 Saken är den att jag inte vet om jag är kvar här när jag har mitt körkort. Om det blir som jag funderar på nu så bor jag i Varberg om ett halvår, och det är garanterat utom området. Flört

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

ElinH
0

Kul! Synd bara att man inte håller på med avel bara.. ;)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Ahnna
0

#7 Det måste man inte, utan en ponnyavelsförenings syfte är att höja värdet på ponnyerna och visa för alla (och varandra!) hur mångsidiga och duktiga de är. (Raserna.) Därför behövs både avelsfolk och bruksfolk i en ponnyavelsförening, för att aktivera båda delarna. Om du tränar och tävlar din häst, visar den på 3-årstest eller kvalitetsbesdömning etc. så höjer du ju värdet både på din egen häst och på dess föräldrar. (Som ju är aktiva i aveln.) Därför måste man inte själv vara aktiv uppfödare för att delta med sin ponny i en ponnyavelsförening.

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

#7 det är precis som Ahnna säger, inte behöver du avla.

En avelsförening ger också medlemmar möjlighet till olika kurser, föreläsningar mm