Tömkörde idag

Vad roligt, ser fint ut 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#3 Tack! Han har blivit så oerhört duktig på töm det sista. Är ju kanske två månader sen jag tömkörde sist. Men iom att det gick så bra idag så blir det nog litet oftare.
Det är mer kontrollerat än longeringen och han rusar inte iväg alls på samma sätt. Utan han verkligen anstränger sig och jobbar efter bästa förmåga.
därmot fick vi på bild att jag också kan vara i bra balans :D
Bra balans i kroppen på mig ^^ kanske litet baktungt men väl samlad ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
jisses Lina vad han har skimlat nu…
Mina konstatskimlar har inte skimlat alls.
Har för tillfället en fux och en mörkbrun kuse.

Vilken häftig färg! Han ser verkligen fin ut! :)
#6 men troligtvis hinner han byta färg minst två gånger till innan sommaren. Han skiftar ju precis hela tiden, men nu är han fin. Hoppas han blir riktigt vit i sommar. Men sen blir han väl smutsbrun igen till hösten.
Harry i sin bruna rock, taget på lucia…
Så han skiftar rätt rejält. Där var han brun med vita stickehår, nu är han mer vit med bruna stickelhår.

Kul!
Hoppas de håller i sig! 

Åh va roligt :D GRATTIS :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#8 så ser mina ut och har sett ut hela vintern.
Fölungen hade ju precis börjat tappa fölpälsen när vinterpälsen kom så jag har aldrig hunnit se honom i skimmel-kostymen, ska bli ordentligt spännande till sommaren när man får se honom vit för första gången
Det är ju det här som är så häftigt med konstantarna, det står olika hästar i hagen varje gång man ser dom, ibland skimlar, ibland inte
.
Jätte kul och han ser superfin ut killen!

Ser finfint ut! Jobba på=) Blir så glad varje gång jag ser någon tömköra sin häst! Det är verkligen så nyttigt för både häst och ryttare. Något alla ryttare borde göra tycker jag.
#13 jag märker ju att han orkar jobba mer i form, ävne om det inte är en hög form, men en låg framåt neråt form är bättre än ingen. Och utan ryttare på ryggen så orkar han ju mera.
Men däremot så hade jag velat ha tips på hur jag ska göra för att göra öppnor/slutor på töm, har experimenterat litet men blir inte klok på hur man ska göra.
Åh vad fin han har blivit 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#15 tack :)
Han är rätt lagom i hull nu med :D
Åh vad duktiga ni är! Blir så avundsjuk, ser så kul ut! :D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jättefin häst!
När jag tömkör och gör öppnor så lägger jag först en 10m volt, tar pisken i innerhanden och går sedan ut på spåret med ställning i nacken och leder in framdelen med innertömmen och parerar liksom med pisken för att bakdelen inte ska gå in. Lite svårt att förklara men jag kan försöka fixa en bild någon dag :) Vet inte om detta är det "riktiga" sättet men så gör jag och det funkar för mig. Hon går i 3 spår med ställning i nacken och jobbar på bra.
#18 tack för tipset :)