Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 2288 ggr
MiaMaria
0

Intervjufrågor

Jag har fått klartecken att intervjua Ann-Sofie Antonsson på ASA Dressage Stable ang den godkända dressyr hingsten Damino SD 1157 som vann bruksprovet i dressyr i år. Verkligen jätte kul! Läs gärna mer om honom i min artikel Godkända dressyrhingstar 2009

Så nu hänger de lite på er, vad vill ni veta? Ni har några dagar på er att ställa frågor o sen sammanställer jag de och gör sen en artikel när jag fått svaren av Ann-Sofie.

Lindbygarden
0

Fantastiskt bra Mia!

1.Jag skulle vilja veta om Damino är deras första godkända hingst eller om de har fler/ haft någon innan?

2.Jag skulle också gärna vilja veta "när" de visste hur bra Damino är?Hur var han som föl, syntes det redan då att han var så mycket bättre? (en bild på honom som föl vore ju kul att se)

3.Sen är jag också nyfiken på hur man hittar station till sin hingst, ringer de runt till alla eller tar stationerna kontakt med dem?

4.Hur fördelas avgifterna och står stationen för alla löpande utgifter och seminkostnader under tiden han är där?

Ett stort grattis också!!

MiaMaria
0

Putt, fler som har frågor?

Lauth
0

Jag funderar på själva arbetet bakom, hur dom tänkte när dom gjorde den kombinationen som blev Damino, finns det helsyskon (enligt artikeln så hade dom fött upp Damino själva) dvs deras avelsidé och avelsmål.

Sen självklart om Daminos framtid, hur ska han matchas och mot vad.

Det var det jag kom på så här, kommer kanske mer..

MiaMaria
0

Putt

Passa på o ta chansen nu o ställa intressanta frågor

Lindbygarden
0

Just det! En sak som jag hemskt gärna skulle vilja  veta är vad det faktiskt kostar att ta fram en hingst?

MiaMaria
0

Kom igen nu! *putt*

RC70
0

Jag undrar vad hon tyckte om Jörgen Folkessons prestation !

MiaMaria
0

Sista chansen nu, måste snart skicka frågorna!

Lindbygarden
0