Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 585 ggr
MiaMaria
0

Gomorgon 19/2

Gomorgon!

Idag har jag fått lite sovmorgon iaf, började 7.45. när jag slutar vid 11 ska jag åka o rida o sen en sväng till brosan o hämta port o hälsa på lite. Sen är de väl de vanliga ikväll.

Höll på o bli galen igår, hade tvättstugan o verkligen jätte mkt tvätt, 5 maskiner som skulle gå o så va ena tvättmaskinen trasig, så hälften är ju kvar att tvätta!! Värdelöst, speceillt med så kort tvätttid som man har…

Hoppas ni får en bra dag!!

Lindbygarden
0

God morgon!

Har precis grattat min lilla fröken här hemma som idag fyller 4 år! Hon är sååååå nöjd med sina presenter kan jag sägaGlad

Nu väntar jag på att min mor och storkillen ska komma och fika. Den store har Halo som ligger och bränner i skåpet så han lär sitta och spela större delen av dagen.

Annars skiner solen och det är -8 grader kallt, vi får se om vi tar oss ut en stund trots att vi har lite hosta och snuva kvar.

Ha en skön dag allihopa!

LinaN
0

tjoho.

ska på föreläsning kl 10.15, går till 15 idag. Efter det ska jag åka o ta ut pengar till soffan vi hitta på second hand igår… 1000kr ska de ha för eländet men den verkar bekväm och vi får eländet hemkört och hemsläpat så det är ju alltid något.

Ska bara komma på vart vi ska göra av resten av de fula sofforna vi haft som nödlösning härhemma nu i över ett halvår… förrådet är ju knökfullt med grejor.

Sen är det stallet som vanligt, imorrn kommer en kille o provrider harry o kanske ska bli medryttare på åbäket. hoppas att han inte drar igenom fler trådar nu för nu börjar hagarna ta slut, han tar ju inte bara tråden, han knäcker ju stolparna med… :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

#2 Oj! Det lät ju inte alls kul! Va e det för kille som ska rida då? E han duktig?

MiaMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär då va man tillbaka igen. Ridningen gick sådär, pålle ville mest springa idag o inte gå fin dressyr i skogen. Blev lite jobbigt för honom med 40-50 cm snö o kämpa mot mig, red på en skogsbilsväg men den va inte plogad sen de snöade så mkt sist så de va perfekt o rida på. Men till slut va vi överrens om tempo o takt o då skrittade vi hem.

Va till brosan o hämtade post, mkt post som kommit, bla ridsport, häst & ryttare och mina två dvd skivor med Paul Schockemöhles hingstar, mumma! Så nu vet jag vad jag ska göra resten av dagen Glad

Gubben lekte lite med kameran nyss, såhär ser de ut där jag sitter nu, som en hösäck med min älskade dator i knät o de nya tidningarna laddade brevid Glad Samt dom nya glasögonen på plats, suck

Lindbygarden
0

lilla gullhönanGlad

LinaN
0

#2 han är duktigare än mig och är inte den som bleknar vid litet bock och bus :)

Så det enda jag oroar mig för är underlaget. Longerade litet idag och han halka några gånger, men annars gick det super, han lyssna finfint och gick som han skulle. litet bock och bus var det ju men inget som avskräckte mig där jag gick med långpisken :D

Men däremot så är det lagom skoj att han knäcker stolpar på löpande band, tror att det till 90% består av att han är understimulerad, men tydligen ska D-ponnyvallacken komma redan på söndag och stallas upp så det känns jätteskönt! Ska prata med ägaren så snabbt som möjligt så de kan gå ihopa fortare än kvickt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.