Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettdressyrryttaren
Läst 1939 ggr
Lindbygarden
0

Er motivation?

Tänkte höra hur er motivation i ridningen är nu när det är slutklämmen på vintern?

Blir ni lite vinterdeppiga eller tränar ni på lika flitigt som innan?

Due-Boje
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart det är tungt, men jag är megaflitig på vintern, det är ju då man måste träna på allt som ska kunna visas upp på tävlingar!

För att hålla min motivation uppe ser jag till att ha en tidig start (hade en redan första veckan i januari) och nu e jag ju hos Anky igen och om motivationen inte finns här- var finns den då? :P

Fiona
0

Min motivation är låg just nu, är nog kanske inte för att det är vinter utan mest för att inprincip allt med ridningen går botten just nu. Men det är bara att kämpa vidare!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

dazzly
0

Min motivation är på topp för tillfället : )

jag har fått tillbaka min ridlärare och sen hon började har det gått super varje lektion, jag har även fått börja tävla ridskolehäst mer nu, så jag kämpar på trots det kalla vädret, men det är klart att man vill ha sommar ändå Cool

SamanthaJones
0

Min motivation är sådär, har inget ridhus på lämpligt avstånd och ridbanan är för hård att rida på just nu så det blir väldigt mkt skrittarbete och uteritter, visst kan man träna ute men jag har inte samma fokus ute..

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Marija
0

För mig tryter intresset lite på vintern.. Känns inte alltid så frestande att rida en superpigg ponny i -20 eller att stå där och knacka is i 20 minuter varje gång.

Trots allt går ridningen mycket bra och jag börjar hitta knapparna på pållen (även om det vissa dagar inte går att rida alls, isbana, djupsnö eller stenhårt i paddocken, så rider ut mycket). Det är bara att blicka framåt =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

[slo]
0

När jag hade tävlingsponnysar var vintern nästan roligast, träna inför sommarens tävlingar Skrattande Just nu är det mest jobbigt att åka till stallet varje dag och inte göra nånting. Trist med häst som vilar, men det är nödvändigt.

Flaxii
0

Är riktigt pepp nu inför kommande tävlingssäsong så jag kämpar på :D

evisj
0

Efter precis kommit in från stallet och hade en dåligt träningsdag är inte motivationen på topp. Blir så trött när inget funkar, men det blir ju bara bättre å bättre.

Men i övrigt så är ändå min motivation itne på topp. Har tappat suger för ridningen en aning och funderar på att lägga ner det efter denna säsongen.

Cilla89a
0

hm, måste erkänna att jag har 0 motivation för tillfälligt ;)
extrem kyla, snö, kan inte rida ordentligt, kommer inte iväg med transport då dem aldrig plogar vår lilla väg!
men hästarna måste skötas ändå.
längtar som tusan till värmen och våren, och det är väl det som håller motivationen lite uppe ändå. det kan ju inte vra vinter och kallt så länge till, inte här i skåne iaf!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LovisaJacobsson
0

Det beror lite på… vissa dagar känner jag att jag helst bara vill sitta inne i värmen medans anndra dagar är jag jätte motiverad.
Och nu har ponnyn precis börjat trava igen så dä kännd det som om det går frammåt och det är alltid skönt.

exitingsvillemo
0

Jag har ingen som helst motivation just nu. Allt har stått still flera veckor *suck*.

Går ut och mockar och fodrar, sen blir det inge mer.

Just nu skulle jag kunna göra mig av med dom allihop.Rynkar på näsan

Lauth
0

Motivationen går upp och ner beroende på en massa faktorer. Ibland är man för trött, arg, stressad eller dyl. för att rida och då rider inte jag. Tror inte att arbetspasset blir vare sig givande (för nån av oss) eller lyckat när motivationen är i bott.

Ninnii
0

Jga har min svacka i november och fram till jul, sen vänder det för min del. Så nu har vi kommit i gång med träning, första tävlingen är den 28mars för våran del.