Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: träning
Läst 1119 ggr
Lindbygarden
0

Planerar ni er ridning?

Jag skulle  vilja veta om ni planerar varje ridpass dvs har bestämt vad ni ska träna denna gång eller rider ni ofta runt planlöst och improviserar?

MiaMaria
0

Då jag rider en gång i veckan på en häst som inte är min så planerar jag min ridning efter vad ägaren vill att jag ska göra, så de brukar bli en snabb planering precis innan vi ska ut.

Fiona
0

Det är lite olika, jag brukar göra en veckoplanering på det jag borde göra med honom i veckan, oftast fyra pass. Men om jag hade tänkt att rida dressyr så brukar det sluta med att jag rider runt planlöst på ett gärde och gör lite volter här & där och lite tempoväxlingar. Så inte så jätte bra planering för tillfället :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

LinaN
0

just nu har jag ingen planering att gå efter… vill ju gärna bli klar till tävlingen den 1e mars men har inte haft möjlighet att träna alls…

Så vi får se vad som händer.

annars brukar jag planera att jag ska åtminstonne rida skritt och trav och göra några ridvägar, inget avancerat men tillräckligt för att ha något att utgå ifrån, känner jag att nej idag vill jag inte rida i paddocken eller om hästen känns oengagerad så blir det en sväng i markerna istället.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Marija
0

Jag brukar ha en plan när jag åker till stallet. "Idag ska vi träna på enkla byten!". Det slutar med att jag gör framdelsvändningar Tyst Oftast helt planlöst.

Jag har försökt att göra en träningsplanering där jag varvar dressyr/uteritt/hoppning/NH/tömkörning, men det håller inte i längden för mig.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

SamanthaJones
0

Jag brukar ha en plan men jag följer den inte helt utan det beror mkt på hur hästen känns och hur underlag och allt klaffar just den dagen (iaf nu på vintern) på sommaren eller våren har jag lite mer planer. Jag tycker det kan vara roligare att rida om man har en plan, speciellt om man är lite ur fokus som jag är just nu.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[slo]
0

#5 Du får hänga lite mer på iFokus då ;)

Nu har jag 1,5 månad planerad ungefär, men det är vila :P Sen funderar jag på att vara med och prova lite i lagserien i sommar, men det hänger på alldeles för många grejer för att säga att det blir av.

Planera ridpass för ridpass, nej. Det ids jag inte, brukar ha en rätt lös veckoplanering oftast, som brukar uppstå på onsdag-torsdagar ungefär. Då vet jag vad jag har gjort dom två-tre tidigare dagarna och vad jag bör göra resten av veckan :)

Flaxii
0

Har alltid ett hum om vad jag ska träna på, eller vad jag behöver träna på. Sen kan det ändras under ridpassets gång beroende på dagsformen.

SamanthaJones
0

#6, HAHHA! Bra humor du har ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

LovisaJacobsson
0

Ibland, ibland inte.
Bättre att känna vad som behövs träna på. alltså om hästen är stel så rider man lösgörande arbete osv.

Peppe
0

Jag har alltid en plan A och en plan B (ifall plan A känns för svår för dagen) med tillhörande mål innan jag sitter upp  =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lauth
0

Har alltid en plan när jag sitter upp. Dom dagar jag saknar en plan och absolut måste rasta hästen går dom ut i skogen och klättrar.