Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 788 ggr
exitingsvillemo
0

god morgon 13/2

Aaaahhh Fredag den 13:e är det alltså idag. Det blir hockeyutrustning och en madrass lindad runt kroppen eller nåt.

Nej, skämt och sido, idag ska jag och sonen ta tag i Lego-bygget igen =)

Gjprde en storrengöring på hans rum igår *suck* hur kan en person stöka till så fruktansvärt?

Men vi hjälptes åt hela familjen så det gick ganska fort iallafall. Dock hade ju sonen lyckats hälla ut ett glas coca cola på golvet och över alla leksaker som låg där, så det var bara att diska leksaker =)

Det är rart med barn *fniss*.

Hursomhelst så lovade jag i ett svagt ögonblick att bygga ihop flygplanet med honom idag och det är inget litet plan. Så om någon letar efter mig så sitter jag på golvet och tyder Lego-ritningar =)

LinaN
0

morrn, första dagen med normaltemp på morgonen! Tjoho!

Inatt har det snöat så hela världen är vackert vitgnistrande idag!

Gubben ligger på soffan totaldrogad med hög feber fortfarande.

Annars så är läget under kontroll. hästskötaren kommer idag nångång på eftermiddagen så hon ska ju då börja med mockningen o så… får se hur långt hon hinner innan jag kommer ut vid 17.30, sist höll hon på i en timma och litet till så jag fick avbryta henne…. och jag har ju strött upp sedan dess, så det kan bli intressant o se om hon ska stå och mocka hela kvällen… tanken var att hon skulle få rida idag, men vi får se vad som händer.

Harry sprängde paddockgrindens hörnstolpe igår så nu är vi ett hörn kortare. Vet inte riktigt vad han syssla med. Men ett tu tre så hade han sprängt grinden och knäckt stolpen 2-3 cm från markytan, stod uppe på gödselstacken och käka kastade morötter (sånna vi anser är för dåliga för att ge hästarna)

jäkla häst… *muttra*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Gomorgon!

Fick lite extra jobb idag, så jobbar 9-12. Sen blir de nog sova en stund, försov mig i morse (fredag 13e??) o varför är man så trött när man sovit extra??

Sen blir de skoterkörning i eftermiddag när gubben slutat.

Just ja, ska lägga in bilder från gårdagens ridning så ska ni få se lille Clabbe äntligen Glad

Ja mkt mer händer inte denna dag, boooring!

Fiona
0

God förmiddag!

Har inte gjort något vettigt än idag men ska ut och rida eller tömköra Dodde sen. Måste även städa till ninen & marsvinen! borde också kolla så att alla kläder är rena till dopet i morgon. Och så blir det kanske bio i kväll eller så kommer en kompis :)

Ha en bra dag!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

studs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

go morron =)

Nyss kommit hem från stallet,jagat ena hunden halva morronen,valpen går juh alltid lös men inte tiken,hon sitter i en robust longerlina utanför stallet,men av någon anledning när jag kom gåendes tillbaka efter att ha droppat de sista hästarna i hagen bara flög hon förbi o drog med sig charliie (valpen) stack inte jätte långt men tillräkligt för att jag skulle bli irriterad :@ charliie va duktig som vanligt och kom på första inkallningen,medans milla fortstte springa,men de va visst inte lika kul när hon märkte att hon var själv på sin upptäksfärd,så småning om kom hon intraskandes i stallet o gav mig en ursäktspuss och satte sig brevid den HELA linan utanför stallet i väntant om att bli fast kopplad igen =) Byrakkan min.

exitingsvillemo
0

#4 byracka eller ej, vacker var hon iallafall Kyss

studs
0

jo hon är sjukt vacker o otroligt flickig ;)

MiaMaria
0

Sådär hemma från jobbet o fått in bilderna i dator.

I går stod hoppning på schemat för Clabbe, jag hade inte ens ridkläder med mig, hade inte tänkt rida men Cicci bad mig rida frm honom meddans hon bygde hinder. Så jaa, snyggaste ridkläderna har jag ju inte, skoter byxor som hasat upp o graninge kängor, dessutom hoppsadel (inget för mig…) så ni får stå ut med de, ni får ju se nå bilder på honom iaf Flört

MiaMaria
0

Travar i utförsbacke på alla bilderna dessutom…

MiaMaria
0

Och uppställda

MiaMaria
0

Och en sista, får bli en hoppebild med matte. Första hoppningen för säsongen, lite småhinder för o mjuka upp inför träning i helgen.

Clabbe tyckte de va busekul o få hoppa igen Skrattande Bättre än all töntig dressyr jag ska tvinga på honom Oskyldig

Fiona
0

Jätte snygg häst Maria & ett snyggt ekipage Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Sassenach
0

#7,8,9 fina bilder, men jag hoppas att du brukar ha hjälm på dig? Vill inte låta moraltant, men hjärnan är ömtålig!

MiaMaria
0

#12 Sen jag slutade jobba med hästar så är de jämt hjälm men hade ju som sagt inga ridkläder med mig överhuvudtaget den här dagen så då fick de bli så