God morgon 12 februari
Idag mår jag klart bättre, kan hosta utan att hjärnan håller på att explodera, däremot är min stackars gubbe glödhet och alvedonen hjälper bara minimalt… får ner honom något steg men sen vänder det uppåt igen.
ska ut till stallet i eftermiddag och busa med lillpojken i paddocken eftersom han vart väldigt på hugget och leksen igår. Hoppas att han är det idag med, han verkar börja bli sig själv igen.
Annars blir det ev en tur till tygladan och köpa litet köksgardintyger och ev nått till vardagsrummet med.
Vad ska ni hitta på idag?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God morgon.
Hemma idag också, min mage spökar…
Sitter och stör mig en aning på solen som lyser in genom förnstret (okej… jag gillar solen i vanliga fall. inte just nu bara) så att jag knappt ser vad som står på datorn. Jobbigt!
Har pluggat lite matte och tänkte sätta mig och få fram lite information om Islam, vi har prov någon gång efter lovet *suck*
Blir nog ingen ridning idag, min mage "dampar" för mycket.
Godmooorgoon :))
Jag är fortfarande glad för det gick SUPER på ridningen igår :DD
Längtar tills ikväll när jag ska rida igen, ojoj snacka om att det äntligen lossnade för mig!
Sitter i skolan just nu och har snart rast, då ska jag gå och lämna tillbaka mina älskade skor som jag råkade bli alldeles för lång i.. Sen blir det mer skola och så slutar jag vid tolv och ska gå på stan en timme eller så innan jag sätter mig på tåget och åker hem.
Ikväll ska jag som sagt rida men innan dess blir det pluggpluggplugg som gäller (om jag orkar vill säga :P)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
mörn mörn
idag blir en riktig slapp-dag, iallafall som det känn nu *gäsp*.
Har beställt 2 filmer till sonen som jag hoppas kommer idag, då kan man myspysa i sängen och slö-titta på barnfilm.
Måste dessvärre in till apoteket en sväng och hämta ut insulin, eller så får gubben göra det
.
ha det gött…

Godag!
Sparkade upp gubben på jobbet vid 5 i morse o kröp sen ner i sängen igen. Sov till halv 9 o nu sitter jag i Aspås hos min bror o lånar hans uppkoppling, som är betydligt snabbare än min långsamma hubb. Ska försöka kolla lite filmer från bruksprovet samt ut o ta lite kort, blir väl mest natur, fint väder om än fortfarande iskallt. Hälsa på farmor blir de ju självklart oxå, vore dumt o missa de när jag endast är 100 meter från henne 
Ev ska jag åka o hjälpa Cicci med hoppning av Clabbe sen, får se om de blir lite mildare väder bara, samt även då försöka ta lite kort.
Ja så mkt mer händer nog inte idag, vad jag vet om än iaf.
Hoppas ni får en bra dag!!
#3 Har du diabetes? :o
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

God förmiddag !
Försöker få ihop ett CV för sommarjobb just nu, går inte så bra -,-. Jag har inte en aning om vad man ska skriva eller vad man behöver ha med! Ska i alla fall in till stan sen på linsundersökning och tänkte lämna ut mitt CV till några affärer, om det blir klart vill säga. Har planer på att tömköra Dodde idag om jag hinner det före stan, annars händer det inte så mycket mer.
Ha en bra dag!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
God morgon!
Vi har fått veta att det är halsfluss som härjar här då äldste sonen var till vårdcentralen imorse. Så nu ska vi in med båda småtrollen imorgon.
I övrigt har det kommit mängder av snö här!

#7 har en känsla av att det var halsfluss jag hade nyss, bor ju inte så jättelångt ifrån dig heller
Har inte bestämt om jag ska rida idag, känner mig hyffsat pigg men en av Blacky skor har spruckit (ja spruckit!), dom 2 bitarna sitter helt fast, inget löst. Kan man rida i ridhuset lite då?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#5 japp diabetes typ1. Fick diabetes vid 21 års ålder, inte så vanligt, men jag är ju inte som alla andra 
Måste bara berätta om unghingstarna mina =) Stod i fönstretoch tittade på dom när dom lekte.
Jag har ju varit lite nojjig att släppa in fölisen (ja ja åringen då) till Ideal, då Ideal har blivit hingst på rigtigt under vintern.
Ideal stod och halvsov i hagen, då Pucco kom uppsmygandes bakifrån och bet Ideal i frambenet så han stöp i snön med huvudet före… *asg* såg faktiskt väldigt komiskt ut.
Jag som har sett Ideal som bråkstaken och lilla Pucco som bäbisen, alltid lika oskyldig. Nåväl så var det med den oskyldigheten.
Sen blev det race i hagen och hingstlek på riktigt. Dom turas om att jaga varandra och helst ska den som jagar ligga över ryggen på den andra och springa efter med bakbenen
ser ju väldigt läskigt ut ibland, men med tanke på att dom turas om att jaga/jagas så antar jag att båda uppskattar sällskapet.
Och lite häftigt är det ändå när två hingstar reser sig mot varandra och verkligen slår med frambenen… Dom må vara små, mina killar, men då syns det verkligen att det är två hingstar 
#7 nu behåller ni halsflussen. behöver itne få det också nu :/
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Kan ju varna för att halsflussbakterierna kan ge sharlakansfeber också. Samma typ av bakterie. Och smittar som en löpeld gör det…