Gokväll 10/1
Gokväll!
Såg att de inte va nån gomorgontråd än idag så jag passar på 
Vad har ni gjort idag?
Jag va upp vid 6 i morse och va på plats i stallet vid 7. Red en lite lätt sväng på Clabbe i skogen. Kändes som om han hade träningsvärk så de blev lite jogging och mjukgörande. Samt att de va -21 så ville inte svetta ner honom då de inte fanns nån hemma som kunde släppa ut senare. Mysig ridtur, fattar inte hur jag lyckas men frös inte de minsta! 
Hem till svärmor sen o kröp ner i sängen, sov 1,5 timma till o klev upp vid 11. Då blev de lite kortspel o frukost innan vi begav oss ut med skotrarna. Snurrade runt o letade vägen till en kompis, eller rättare sagt en genväg. Hittade den o fick lite fika när vi kom fram. Helt underbart väder, -9 grader o strålande sol samt perfekt före.
Sen hemåt igen, tankade o for ett varv runt byn. Då la plötsligt min skoter va, eller nä eg inte, den la i backen, sen framåt, sen backen, sen framåt o så höll den på. Spelade ingen roll vad vi gjorde så bara fortsatte den. Va som tur va inte så långt från svärmor så lyckades få hem den. Mixtrade o kollade o ringde verkstan men inget hjälpte. Lät den stå sen o gick in o rurade över att den va så dum. 
Nu ikväll när vi sen skulle köra upp den på verkstan åt svåger så fungerade den fläckfritt bara sådär. Så vad felet va de vet vi inte o om den fungerar i morgon de återstår att se, den får stå på verkstan o tina av lite i natt.
Nu sitter vi hos svåger o ska fika lite o kolla på film o sen är de ju Vikkan programmet som jag bara MÅSTE se!!
Hoppas ni haft en bra dag!!
ligger nerbäddad i soffan och tittar på CSI, snörvlar som en idiot, stadiga 37,7 i feber hela dagen. Var ute i stallet. mockade och strödde in 4 bal nu när den nya laddningen halm äntligen kommit så nu slipper vi snåla. så när jag gick från stallet o hem med gubben min och hunden hade jag svåra andningsproblem o trodde jag skulle svimma flera gånger, men väl hemma hittade gubben min min bricanyl så nu får jag luft även om nosen är tvärtäppt.
har inte lika ont i kroppen men däremot börjar min sötnöt bli krasslig så nu är det snart ingen som kan pyssla om sjuka lilla mig… 
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God kväll :)
Sov länge idag som vanligt och gick sedan upp och red en sväng på Dodde. Red ut, verkligen hur mysigt som helst! Så himla härligt att galoppera på en helt orörd snöig väg! Efter det har jag inte gjort så mycket, suttit här, gjort stallet, städat till marsvinen & städat mitt rum. Även tv kik, Andra avenyn. Och nu väntar jag också på att klockan ska bli 22.40 så att Vikkans program kan börja, har missat alla andra delar men denna ska jag se 
Mer krya på till dig Lina!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Go kväll go kväll..följer bruksprovet med spänning!
här är jonte i stort frisk och de andra på bättringsvägen, dock är Erik sjuk istället
Har precis tagit in hästarna och ska snart ut o ge kvällskraften..
Fryser och huttrar…