God morgon 7 Februari
Morrn!
ska snart till ridklubben och skriva gröntkort provet.
sen efter det blir det en tur till stallet. Och idag är det dags att bryta Harrys vila, nu har han gått i 2 veckor och bara dragit.
Och vi har mindre än 4 veckor att att hinna komma igång för tävlingen den 1e mars. men som sagt, målet med den tävlingen är att åka dit, rida in på banan och att jag sitter kvar. Om vi tar oss över ett hinder eller alla är skitsaksamma. Det är efterenheten/rutinen för harry jag är ute efter :D
Annars så ska vi beställa tågbiljetter och när ja gkommer hem i eftermiddag har jag lägenheten för mig själv.
hoppas ni får en bra dag :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
God morgon alla!
Har redan gjort stallet med allt vad det innebär samt kört hö och städat lite i ladugård, foderkammer/kaninhuset.
Var igår kväll i grannbyn för att lära mig ett nytt stall, ska passa en hel hög med stora hästar. " shire, 2 ardenner, 1 nordsvensk och en frieserhingst! Så ikväll så ska jag ta hand om dessa pållar.
Annars blir det städ plus att vi ska börja sätta upp spånt i köket.
just det! Spark i ändan!

Gomorgon!
Har precis kommit hem, körde gubben på jobbet o passade på o handla lite. Ska städa ihop här lite o diska bort ett visst berg i köket som inte mannen ens ser, suck..
Gubben slutar 14 o då vet jag inte vad som händer. Ikväll ska jag iaf åka till ridhuset med Clabbe och hans ägare. Jag ska rida lite dressyr och hon ska hoppa några språng, gäller o passa på. Ska försöka ta med kameran så ni får se honom inaction
Hoppas ni får en trevlig dag!!

Äsch missade, Lycka till på provet Lina!!

God förmiddag!
Tänkte ge mig ut och rida en sväng nu, klättring & uteritt blir det nog. Jobbigt bara att det är snö så att det blir höga styltor -,- . Aja i kväll ska mamma ha någon pizzakväll med sin hällugn så ska jag väl hjälpa till med det!
Ha en bra dag alla och lycka till på provet Lina.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Ändrade planer. Blir ingen ridning i kväll, Cicci kom på att hon inte bytt till vinterdäck på transporten än o hon hann inte göra de idag så de får bli en annan gång.
Va nyss ut o gick 45 min på isen här i stan med hundarna. Super mysigt o jätte mkt folk. Dom hade invigning på vinterparken idag så de va jätte mkt aktiviteter, hundspann, släde med ponnier (supersöta, en shettis och en welsh), skriskor, massa aktiviteter för barnen osv.
Nu har gubben precis kommit hem, ska fli oss lite o sen gå o fika på ett mysig konditori här i stan o sen blir de nog åka till svärmor o röja snö, de vräker ner.
Tack så mycket!
Gick väldigt bra på provet, var klar först, och sen fick jag kommentaren "detta serväldigt bra ut…" av klubben överdomare som lämna över mitt papper till kurshållerskan, nu ska han ta med papprena hem och rätta ordentligt och inte bara titta över det. Ska bli spännande o se vad man får för poäng, tydligen ska man ha 20 rätt av 28 eller nått sånt.
Men tror inte att det blir några problem :)
Men tack för att ni höll tummarna :D
Blev ingen ridning idag, paddocken är en blandning mellan snösörja och halkbana… men nu ska jag plocka ihopa litet småsaker och sen ska jag bort till rollspelslokalen och hantverka medans de adra spelar.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Godeftermiddag.
Gick en sväng på stan idag och brände lite pengar ;) Blev erbjuden att rida idag men tyvärr var jag tvungen att städa istället, så nu är hela huset dammfritt till en viss grad! Ikväll ska jag till en kompis =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

God eftermiddag/kväll
I torsdags flyttade vi ju Blacky och allt har funkat bra hittills. Han är mitt uppe i ett foderbyte (till bland annat havre), får se hur det går! Han är pigg som f*n (ursäkta utrycket) eftersom han inte går ute så mycket, och då bara ensam i en liten hage.
Igår hade vi sån lyx att vi fick ha hela ridhuset själva, idag har vi kollat omgivningarna lite (i hög fart!) och imorgon blir det eventuellt löshoppning. har inte bestämt mig än men det annordnas i ridhuset så det vore ju smidigt.
Är sån skillnad att stå här! Varmvatten, spolspilta, toalett, fikarum, ridhus, you name it. Men det är tur att Blacky står inne när jag kommer för det är inte lätt att veta vilken box det är annars! XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#8 Gud va härligt med nytt stall och ridhus!