Godmorgon 4/2
Godmorgon alla dressyrmänniskor!
Vad ska ni hitta på idag?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag sitter i skolan nu som vanligt och jobbar med träningsläran på Idrott o Hälsa B. Hoppas på att jag äntligen ska bli klar med den idag ;)
Efter skolan blir det ridning, förhoppningsvis är Filippa inte halt längre så jag kan ha henne.
Och justdet, ska kolla lite på var jag ska praktisera i två veckor (10-11) det börjar krisa nu och jag har ingen plats.. Funderar på att vara på ridskolan men å andra sidan kan det ju vara kul att testa något nytt.. hm.Tips?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Skriver väl här ist då när de blev två trådar exakt samtidigt 
Jag jobbar, först nu fram till 11 sen ledig till 14 o jobbar då till 17. så lite hattig dag blir de allt.
Ikväll ska vi ta hundarna o testa åka skidor nere på isen här i stan på storsjön. Öppet o platt så lär ju gå undan värre!! Är så mysigt nere i Badhusparken här i stan, dom har något som kallas för Vinterparken, med massa igloos, snöborgar, isskulpturer osv. Framförallt massor med folk, men vi gör ett första försök på kvällen så kanske inte lika många ser oss ramla omkring 
Vädret är sig likt, vackert men kallt, -18 när jag gick på jobbet men dom har lovat lite varmare mot kvällen.
go morgon!
här är det plugga som gäller! Känner också ett stort sug efter att få rida!! Var ju längsedan nu..
Annars blir det en vanlig dag med det "vanliga" på schemat.. Börjar längta efter våren nu.. tycker detta grå är trist och dagarna på tok för korta. Här har varit grått hur länge som helst

Morrn!
Jag har precis beställt ett WeeFoal till mitt fullblod, för nu vill jag banne mig veta om hon tänker ploppa ut en liten fölis eller inte om 2 månader!
Hon var inte dräktig i somras, men nu vete katten, alltså… Magen är rundare än den någonsin har varit - men den ser INTE ut som en mage normalt gör i 9:e månaden - och häromdagen när jag kände på juvret var det liiiiite, liiiiite svullet. (Har bara varit som två skinnflikar förut.) Jag har inte känt några tydliga rörelser därinne, men ibland rycker hela hästen till när jag känner på magen. (Lite konvulsionsartat, som om hon spänt och släppt magmusklerna väldigt fort.) Hon är inte kittlig för beröring, så det borde inte bero på det. 
Ingen blir gladare än jag om hon är dräktig, eftersom hon anses vara infertil efter 3 misslyckade försök, men samtidigt håller inte min ekonomi för en fölunge just nu, på grund av alla veterinärräkningar i höstas. En jäkla knivig sits, om hon nu är dräktig… *suck*
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
morrn….
idag blir det att handla litet mat till hemmet… Sen ska ev en kompis o hans tjej komma hit.
Ananrs så ska jag till stallet och prova förbygeln som kom med posten igår och se om den passar lilpojken.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.