Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 610 ggr
LinaN
0

Gomiddag 31 januari

morgonen har passerat sedan länge.

upp och ut till stallet det första jag gjorde idag. idag flyttar Jandar till lokala ridklubbens privatstall så nu kommer harry bara ha sällskap av shettisarna så han kommer ju bli tokjobbig framöver utan någon som sätter honom på plats.

Annars så var hovis där och harrys fötter ska fixas om 2v bestämde vi. Hovis kollade hovsprickan jag upptäckte igår och den vart inget allvarligt, han filade litet på den och sen var det inte mer med det. ingen djup alls, bara nån millimeter och knappt ens det bred.

Härhemma ska jag strax tappa om musten till jäskaret och blanda i jästen så förhoppnignsvis har jag ett fint mjöd om några veckor/månader.

Ananrs så är det städning som gäller.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anna
0

Jag ska strax iväg till stallet och promenera med Wilda en stund, det behöver hon nu efter en veckas vila.

Ikväll blir det baaara slappa, gud vad skönt!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Precis hemkommen från stallet. Är riktigt nöjd med dagens ridning, pållan har aldrig känts såhär bra =) Ikväll ska jag äta tårta och umgås med familjen.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Fiona
0

Hade en ordentlig sovmorgon idag och gick sedan ut och tömmkörde Dodde, gick bättre än nånsin Glad Känns som att det börjar släppa lite! Ska snart iväg till stooooora Floby och köpa godis & gå en sväng till min gammel farmor och sedan vidare på filmkväll.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lindbygarden
0

Jag är inte ens hemma utan har varit iväg nästan hela dagen.

Idag får vi hem våra nya kökbänkskivor i granit och det ska bli så kul när de väl e på plats!!

Peppe
0

Idag har jag ringt och bestämt att vi ska byta stall… känns både roligt och nervöst. Har bara varit i det här skitstallet i alla år så vet knappt hur ett normalt stall fungerar :S

Så från och med måndag har jag tillgång till ridhus, varmvatten, torkrum osv =) dessutom finns tränaren på plats (är hennes stall) så behöer inte åka iväg för det heller. kommer inte heller ha några in/utsläpp eller fodringar. allt jag behöver göra är att mocka och rida.  väääldigt annorlunda mot där jag står nu!

Så kvar ikväll har jag min sista kvällsfodring

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

#5 vad skönt!

Jag ska sätta upp mig på kö för att stå på fältrittklubben i stan, dit hästen Jandar flyttar. För då har jag tillgång till 2 ridhus, milslånga ridvägar i varierande natur, en fälttävlansbana med både höga och låga hinder, en paddock med superunderlag, aldrig stenhård och aldrig för mjuk…

Enda nackdelen är stalljourer där man tar hela ridskolestallet också samt att man inte har inomhusspolplats. Och att jag inte kan ta mig dit smidigt, iom att bussarna går dåligt dit och att jag inte har fixat körkortet ännu men det har jag fixat såhär att jag innan sommaren kommer köra upp troligtvis o fixa teorin o grejor :D

Sen är det så många plus att min ovilja att stå i ett så stort stall hamnar i skymundan, det blir lättare att få en hästskötare, det blir lättare att ta sig till tävlingar och träningar framöver osv…

Har planer på att börja rida för instruktör där 1-2 gånger i månaden. Ev privatlektion men inte nödvändigtvis. Kan säkert rida ihopa med Elin o Jandar då.

Peppe
0

#6 jag är nog lite i samma sits som du, fördelarna mejar ner nackdelarna ;)
där jag står nu har vi endast kallvatten (som fryser så fort det går under 0:an), en frusen paddock, dålig luft ja allt man kan tänka sig. fördelen är att man kan bestämma själv hur länge hästen ska vara ute och sånt. där han hamnar nu går han nog bara ute mellan 8-15, men å andra sidan är Blacky van att inte va ute så länge sen tidigare i livet.

LinaN
0

#7 nu på vintern är det ju inte hela världen om de kommer in vid tre och får middagshö då. hellre det än att de står ute och fryser och inte har något att äta i hagarna…

Peppe
0

#8 ja precis. tanken är väl att ta hem honom under sommaren så han får gå i riktig gräshage. men tillgång till stall måste jag ha för han kan inte gå ute på nätterna pga alla insekter :/

Lindbygarden
0

Va underbart med nytt stall för er!