Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettövrig-dressyr
Läst 1368 ggr
Cilla89a
0

uppdatering.

mm, har haft Brimad c:a 7 veckor nu, och det har verkligen gått på halvfart, de senaste 4 veckorna har han bara gått och skräpat i hagen, haha ;) men nu blir det andra bullar! sadeln är ÄNTLIGEN justerad och klaar, så imorgon ska jag och en vän åka och hämta den, ska även åka inom citygross och handla lite smått och gott, b.la en dressyrgjord, men är kluven till storlek!
Har ingen aning om vad han har för storlek, det enda jag kan gå på är den vanliga gjorden han haft som är 130, och tydligen brukar man säga hälften av vanlig gjord, i detta fallet = 65 cm. kan det stämma?

men så ser läget ut i alla fall.. blir väl skritt 2 veckor och sedan är det fortsatt fruset i marken, får vi åka till ridhuset och trava/galoppera igång :) och går allt som det ska blir det debut 22 Mars :) LB:2, eller LB:3, kommer inte ihåg, vilken av dem det var.. Ev, LA:3 också, beror på hur mycket jag ridit in mig på honom till dess, kan ju säga att det är en hel del att jobba med ;) Han är så himmla ambitiös och blir ibland så taggad så han vill inte riktigt lyssna på mig och mina förhållningar/halvhalter osv. utan han vill köra sitt egna rejs ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Åhh… va spännande! Vi vill ha fortlöpande uppdateringar och fotografier, glömt inte heller att skriva i tävlings och sen resultattråden!

Lina
0

jag har 70 cm till min tror att du ska köra på det elller kanske till och med 75. men kul att de går bra :D

Cilla89a
0

köpte 65, och icke sa nicke! fick i den i första hålet efter att ha kämpat som en gris i 5 min ;)
så det blir att åka och byta i veckan. som tur är har jag en provisorisk, tömkörningsgjorden, man kan ta av den nedre delen, så den funkar spålänge.. eller ja, jag skulle kunna ha den alltid, men det är neopren och vill ha läder så..

men, men, sadeln var fiin, som sist jag såg den ;) la på den, när jag skulle prova sadelgjorden och fick en smärre chock, tyckte den låg i bakvikt, men såfort jag spännt den provisoriska sadelgjorden låg den i jämnvikt, phu!

så imorgon blir det premiärtur på ridbanan, dock bara skritt..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Marija
0

Va kul =) Lycka till!

Säger som #1, vi vill ha massor av bilder!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus