Dom nya uppdateringarna
Kopierat från support sidan:
Under helgen 24 - 25 januari har vi uppdaterat iFokus till version 3.2. Med den kommer det några nya saker. Här är en kort sammanfattning av det viktigaste.
* Inga popup-fönster. Nu visas personliga meddelanden, Mina sajter, Mina inlägg med mera i huvudfönstret. För bilder finns det en personlig inställning där du kan välja hur du vill visa dem.
* Personlig kontrollpanel i övre högra hörnet. Där ska alla dina personliga inställningar, favoriter, vänner med mera, finnas.
* Lättare att ta bort sajter från listan Mina sajter. Kryssa ur kryssrutan så försvinner de. Vill du lägga till en sajt igen finns de längst ner i samma lista. Kryssa för den du vill lägga till.
* Listan Mina vänner har flyttat ner till en flik bredvid Mina sajter i personliga kontrollpanelen. Klicka på fliken för att växla mellan listorna. Inloggade vänner visas med en grön plupp.
* Vi har börjat räkna poäng för saker som skapar aktivitet. Du får poäng för inlägg, kommentarer, bilder i album med mera. Dina poäng visas längst upp till höger. Olika poängnivåer har fått namn efter ädelstenar. Du startar på nivån som kallas glas. I inlägg och kommentarer visas varje medlems ädelstensnivå som en symbol för hur aktiv medlemmen är på iFokus.
* Förtydligande av knappar för att skriva inlägg och artiklar samt söka på sajterna. Tydligare medlemsregistrering för nya medlemmar.
* Tydligare markering av nya meddelanden.
* I början av sidan visas länkar för dem som har skärmläsare. Länkarna gör det enkelt att hoppa till inläggslistan, innehållet och högerspalten.
* Talekot för skärmläsare berättar om inlägg i inläggslistan är oläst eller inte.
Vi vet att det fortfarande finns fel i meddelandefunktionen. De är inte bortglömda.
Vid övriga frågor rekomenderas det att besöka support-sajten där denna tråd ligger som orginal.
Där kan alla ställa frågor och samma fråga behöver då inte besvaras på alla sajter
Jätte bra Maria!
*fnys* varför fungerar det itne för då? är jag inne på min sajt så har jag 70p men när jag är på dressyr har jag bara 10p?'
risken med poäng är att spammingen kommer gå upp igen…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
och nu får jag itne ta bort inlägg längre heller när det blir dubbelpost!
vaf*n är det här! *blir tokig*
*gråter hejdlöst*
men nu är inlägget ju borttaget vad är det här för djävulsskap? jag är verkligen inte någon som i regel välkomnar förändringar på något som fungerar men det här tar ju livet av mig! inget fungerar som det borde! 

Jag tycker det har blivit bra :) Dock tycker jag det har mycket seeegare :O
Josefinejumpforjoy.blogg.se
oerhört mkt segare…..
var inne på medeltiden och skrev några inlägg så jag hamande på 25 i poäng, nu när jag kommer tillbaka till dressyr har jag bara 20p…..
ska man inte få behålla sina poäng eller är de knutna till den specifika idan man skriver på?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#9 okie….. va segt…. :S
Att det blir sk barnsjukdomar i början får man räkna med. Jag tycker grabbarna har varit jätteduktiga som har fixat detta mycket snabbt. Jag har knappt märkt av att iFokus har varit under uppdatering.
Vi kanske får räkna med lite strull till och från under veckan som följer, men det kan man väl stå ut med

Ja lite strul får vi räkna med.
Poängen är inget viktigt, utan de är mer till för o kunna se vilka som är aktiva, dom som vill "räkna och hålla stenkoll" på sina poäng gör de, men de har ignet med status att göra eller den som har mest poäng är bäst, man bryr sig i den mån man själv vill. Men om de strular nu så kommer de nog gå till sig.

Jag tycker det blev finfint
jag börjar vänja mig vid det nya systemet….
dock ett störmoment jag verkligen stör mig på är att när jag skriver i ett inlägg så ploppar det upp högst upp på listan men FETMARKERAT, dvs som om det vore oläst. Men det är ju jag som skrev sist?
Känns lagom frustrerande att tro "någon pratar med mig nu mitt i natten!" och så visar det sig att det var mitt eget senaste svar som låg där högst upp och inte alls nån som ville prata med mig… 

Men jag har en fråga! Varför får jag inga poäng??
#16 man får väl en 4-5p per inlägg man skriver. men som det sagts så är det en del buggar och om jag tex går in på connemara o kollar mina poäng ligger de lägre än vad jag har här… trolgitvis pga lagget på sörvrarna.

Men ja har inte fått ett enda poäng=(
Har inga poäng på varken shettis, ridsport eller dressyr=(

Mina poäng synns inte heller. Jag antar att dom kommer fixa med det snart.
LinaN har varit flitig!
Poängen fungerar inte för alla än, de jobbar på det.
Även buggen att lästa meddelanden markeras som olästa när man själv svarat i dem jobbar de med.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#20 Handlar om att jag har tråkigt om dagarna o har svårt o hålla näbben inne på medeltiden ^^