RIP Jagela
Häromnatten lade sig min systers häst Jagela fast i boxen i privatstallet på den ridskola jag lärde mig rida som liten. Vid tre på natten vaknade en av ridlärarna som bor i boningshuset bredvid stallet av ett jävla liv. Hon kom ut i stallet och hittade hästen fastkilad.
Hon larmade räddningstjänst och ringde min syster och min styvmor. De fick riva halva boxen och släpa ut henne med dragremmar. Väl ute vägrade hon äta och dricka, vetrinären kom 10 timmar senare. Strax innan hästen skulle avlivas så drog hon iväg med syrran till en gräsplätt och började beta.
För kanske 10 minuter sedan fick jag sms av syrran "Jagela är död nu…"
Dom fick skjuta henne idag, hon hade fått en blödning i ryggraden sa pappa när jag ringde hem till dem.
Känner mig alldeles tung i bröstet, mår illa och är jätteledsen för syrrans skull. Jag träffade visserligen bara hästen en gång för 2-3 år sedan men hon gjorde ändå ett så stort intryck på mig.
RIP Jagela, sov gott gumman. Hoppas du får det bra där på Trapalandas ängar och skogar tillsammans med alla andra hästar jag mist genom åren. Skänker en tanke åt Bamse och Blixten, Julia och Ville. Jagela, hälsa dem och säg att jag saknar dem också.
Tack för att du gjorde min syster så lycklig under dessa år som ni hade tillsammans.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Åh gud vad tragiskt… RIP!
Hur gammal blev hon? =(
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hon var en vuxen häst, 18-20 nånstans tror jag…
Men det var verklgien en chock, jag trodde ju först inte på sms-et när jag fick det…
Jo, det förstår jag verkligen. Usch vad hemskt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Så tråkigt! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Va tråkigt!
Men varför va inte veterinären där förrän 10 tim senare?? 

Hemskt tråkigt :(
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#5 vet inte om det var som syrran sa eller om det tog sån tid…. inte den blekaste aningen…
Vad trist, beklagar verkligen!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Men nej så hemskt!
usch. Så otroligt tråkigt
Hon fick förmodligen en chock, därför hon inte åt eller drack.
Lilla gumman, men nu slipper hon ha ont iallafall.

Usch usch va hemskt 
Josefinejumpforjoy.blogg.se