Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 876 ggr
exitingsvillemo
0

God Morgon 19/1

morn morn allihopa.

Ska snart väcka sonen, men måste få ta en kopp kaffe i lugn och ro först, bästa stunden på dagen Glad

Idag ska jag försöka knäppa lite kort på pållarna. Så kanske att ni får se allihopa senare på e.m.

Ska försöka mäta hingstarna också, har absolut ingen koll på mkh längre. Lilla C växer så det knakar.

Några fler planer har jag väl inte direkt.

Lindbygarden
0

Godmorgon god morgon!

Här är det full rulle, har varit ute o släppt hästarna och nu ska barnen få frukost!

Sen är det dagis ,shoppa och huspyssel.. som vanligt

Ha en skön dag!

Mildväder är det också!

MiaMaria
0

Gomorgon!

Va upp vid 5 i morse o gick med Henke o sen sov jag igen till 9 när de va dax för hans frukost o en ny promenad. Nu sitter jag o avnjuter min frukost, skorpor med mkt kardemumma i, mumms!

Ska åka på Tasseborg (en hund o katt butik) o köpa ett täcke, halsbank o koppel. Just nu har han fått låna ett täcke som är alldeles för stor o halsband o koppel fick vi i all hast köpa i helgen, men nu ska han få "egna" saker. Ska även på GG o lämna tillbaka ett täcke vi köpte igår, de va samma storlek som han ska ha men 1 dm för långt ändå, hopplöst att man inte får ta med sig djuret in där o pröva…

Nä kanske ska diska lite? Urrk

Hoppas ni får en bra dag!

exitingsvillemo
0

Pust!! just inkommen efter att ha letat 2 hästar på rymmen *grrr* .

Nu står iallafall stona tillsammans så nu behöver jag inte ha 3 hagar, nu räcker det med 2. Ihopsläppet gick jättebra, inte ens ett sto-skri kom det.

Ska gå ut och sätta fler trådar på hingsthagen. MINST 4, funderar om jag ska dra en vanlig ståltråd i mitten för lite extra skjuts. Lite extra ståltråd i grimman, sen ska väl hingstj****n stå kvarSkrikandes. Annars ringer jag McD-bilen…

Just nu står han i sin box och skäms, men efter springturen på byn tyckte han det var skönt att få komma in.

Ahnna
0

#3 Vill inte säga "Jag sa ju det!", men det gjorde jag ju… Flört Minst 4 trådar med bra kräm till en hage om du har shettisunghingstar. Lär de sig gå ut nu får du ett helvete om 1-2 år när de är fullt könsmogna och tittar efter ston överallt. Jag hade lägsta tråden 25-30 cm ovan mark när min hingst var 2 år, högsta tråden 120 cm upp. (Hade breda 40 mm-band.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
0

Tjoho…. här vart det snö så kommer det nån idiot o plogaar! *fnys*

men dessvärre verkar det vara plus ute så det har redan börjat smälta bort.

Ska om två tim till arbetsförnedringen o träffa en farbror där. Vet inte alls vad det gäller men ska ta med mitt läkarintyg ang min dyskalkuli så får vi se vad som händer… jag ahr ju redan reducerat arbetskapabiliteten som det är… eller rättare sagt AF har gjort det…

Menmen, vi får se vart detta barkar hän.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär hemma igen efter shopping tur, blev ett nytt täcke och ett halsband. Hade sett ut ett Hurtta täcke men de hade dom inte i rätt storlek så de fick bli ett petcare ist, men de e ju säkert lika bra, kolla in va stilig han blev Glad Ser lagomt stroppig ut, inge kul o va med på kort, bättre o ligga i mattes knä o mysa Oskyldig

Nya planer för kvällen oxå, ska pröva att ut o dra med honom, redan nervös, tänk va fort de ska gå, men ack så kul! Mörkt kommer de ju va oxå men Zickan skulle följa med hon oxå med släden så de ska väl gå bra, om inte annat så får jag väl åka släde hem om jag skulle råka på o skada mig Flört

(med reservation för mina massor med hundinlägg här Flört)

exitingsvillemo
0

#4 suck, ja där sprack min idé om rep till nästa vinter… Dom där breda banden blir säkert jätteroliga när det kommer snö.

Nu önskar jag verkligen att jag får Pucco såld, dom pengarna kommer gå oavkortat tillordentliga stolp, isolatorer samt elband. Nu snackar vi 1 stolp var 50 cm…

Peppe
0

Goddag!

Har varit utan internet sen förra lördagen så har varit smått hysterisk här hemma ;) men nu funkar det så har lite att ta igen! =D

En kuse i stallet blev sjuk PRECIS när vi skulle åka och träna senast, och då menar jag verkligen PRECIS. hade hunnit linda ett ben till och med men det var bara till att linda av igen och släppa ut i hagen =(
1 timme senare när jag åkte hem från stallet så var han frisk igen Obestämd

Veterinären tyckte vi skulle stanna hemma några veckor extra så först den här veckan får vi åka igen. och äntligen säger jag bara, för det är ett monster jag har till ponny just nu, så Maria får hoppa upp och "tukta" honom lite Flört

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ahnna
0

#7 Så många stolpar behövs inte, det lovar jag! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se