Rör sig i magen...
Amulette var ju på betäckning i somras. Dock visade UL att hon var tom…
Idag stod jag och tittade på henne och plötsligt börjar hela magen röra på sig
Trots denna väldiga päls så ser jag helt tydligt att det rör sig.
Skynda mig in i boxen för att känna och Ja NÅGOT RÖR SIG!!!!

Vad tror ni? Är det en isabel-färgad liten fölis därinne eller har hon väääääldiga gaser?
Hmm… låter ju onekligen mycket spännande!!!
Jag kommer inte kunna sova inatt, kommer ligga och fundera på isabell-färgade stoföl ;o) Eller ännu bättre en isabellskimmel

AAAAAH ISABELLFÖLSCHANS!!!!!!
Här har du en som håller alla tummar och tår!!!
(psst när du tröttnar på eventuella fölis så kan du ge den gratis till mig. om den blir isabell förstås, annars klarar jag mig
)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
vad spännande ^^ har hon lurats förr eller är det första gången?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vårat ardennersto visade tom på UL hos hingsten och tom när vet. kände på henne. Men sen såg vi att det rörde sig och vi tog ett till UL på henne, och visst va det en liten fölis! Så inte helt omöjligt 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#3 Blir det ett sto så blir hon kvar =) Blir det en hingst är du den första att få veta ;o)
#4 Hon har blivit betäckt 2 ggr förr och fått 2 föl, så hon har tagit sig alla ggr utom nu i somras.
#5 jisses, nu fick jag ännu fler fjärilar, då kan det ju faktiskt vara en liten där inne… *hoppas hoppas hoppas*

Men du, jag kommer på stört och känner!
Jag har ju "magic fingers", eller i alla fall kan jag bara dra den slutsatsen efter att jag känt dräktigheter på flera ston som sagts vara tomma. 
När får man komma över? Säg en tid så dyker jag upp! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#7 du får komma när du vill, säg en dag som passar
men vad tror du om gas-teorin? kan det vara det som rör sig så mycket?
jag tänker då inte UL:a henne en gång till… Det vågar jag inte.
Får köpa hem ett pregna mare (visst heter det så?) eller helt enkelt bara vänta och se ;)

#9 Skaffa ett PregnaMare eller WeeFoal om hon har gått för många dagar för ett PregnaMare. Det är inte 100%-igt, men det är ju inget prov förutom ett UL där man ser fostret. ¨
Jag kan komma och känna på magen på söndag om du är hemma då? Kan ta med körbettet så får du titta på det också. 
www.stuteriprecious.se
#10 Söndag ska vi eventuellt bort. Men jag hör av mig om vi är hemma.

#11 Måndag? Mig kvittar det, säg till bara.
www.stuteriprecious.se

#6 ja det är ju verkligen inte helt omöjligt ;) Medela här när du vet!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
absolut ;o)
#12 PM:a ditt tel.nr jag har ju det inlagt på nallen, men den har mystiskt försvunnit 
Får du se Ideal igen också, kan vara kul att höra om han verkligen HAR vuxit på sig eller om det är jag som är hemmablind…
Ang dräktighet har jag stora funderingar när min hingst-åring ska föla, måste vara minst 2-3 stycken där inne, han har riktig dräktighetsmage

Vem är pappa?
#16 Menno vh Aegtherhuus
Bilder finns HÄR , klicka på avelshingstar.

Men jisses, hur mkt hästar har människan eg?? 

Räknade lite snabbt, 18 avelshingstar, 40 svarta ston, 7 i andra färger, 17 miniatyrston, 47 föl år 2008 mm mm. Herregud!!!

#19 har du kollat på länken i inlägg #17 ? Tror att det är där hingsten står ;)
Jenny
#17 Jäklar vad tjusig han var!
#0 Låter jättespännande ju!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#18 ja det är ju ett av de största shetlandsstuterierna i Sverige så ;o)
#21 Han är riktigt stilig Herr Menno och stor fin bläs också
'
'
'

#17 jag vet vem Menno är (har koll på alla isabellhingstar i norden + en stor del av stona, alla i sverige från föl till 5 år) =) Hoppas på en isabell och bläs me då! =D
Lite OT så är min gamla pärla Leva betäckt med Talisman från samma ställe =)
#19 jag har en känsla av att inte alla är med på hemsidan heller… ;)

#19 Jäboruder hade förra året runt 140 hästar enligt utsago. (Fölen inte inräknade.) Efter alla resor dit så är jag beredd att tro på det!
Hästar överallt, hur många hagar som helst.
www.stuteriprecious.se
#23 Talisman är en riktig snygging han med ;o)
#24 Ja nog finns det hästar där allt. Överallt!
Efter urinprov kan jag nu konstatera att Amulette inte är dräktig. Lite besviken blev man väl återigen. Men bokningskontrakt för årets "pojkvän" kom med posten igår, så vi satsar på en lyckad betäckning i vår samt en frisk krabat till 2010.
#26 Asch då va synd

vad tråkigt :( Hoppas det tar sig i år nu då i alla fall
Jenny
Ja ska man säkerställa dräktighet med rörelser i magen så var nog hingsten den som var mest dräktig idag ;o)
#29 Hahaha! Jag har också blivit lurad på mage med mkt rörelser i..

Tråkigt, hoppas hon tar sig nästa gång istället.
www.stuteriprecious.se
#30 *fniss*
#31 japp, hoppas jag med. Fördelen är ju att denna hingst står mycket närmare så skulle det skita sig kan jag köra henne fram och tillbaka hela säsongen =) samt att jag nu har stenkoll på hennes fysiska kondition så den är i toppform vid betäckningen.
Kommer även att ta ut veterinär här snart och kolla så det inte är några fysiska fel på henne som gjorde att hon gick tom förra året.

#32 Precis, kolla efter bakterier på första brunsten i vår! *nickar*
www.stuteriprecious.se
#33 exakt. Ska hålla superkoll på damen så jag inte går miste om ngn brunst