God morgon 15/1
morn allihopa.
Nu är det en sådan tid dygnet som man funderar om det verkligen är hälsosamt att vara ur sängen.
Sonen är ju ledig från dagis så hade planerat lite sovmorgon, men det hade inte han.
Dom har bytt lokal på dagiset och tydligen var det väldigt populärt för helst vill nog min kille flytta dit på heltid =) Fast det är ju bra att ungarna trivs =)
Igår skickade jag efter en mobiltelefon (Tekniknörd) hur söt som helst =) var egentligen ute efter en Nokia, men när jag såg denna lilla, söta, ROSA samsung kunde jag ju inte låta bli
och det bästa av allt, det är pekskärm vilket är helt nytt för mig. Hoppas den hinner komma före helgen, då kan jag sitta och fiffla med den =)
Ska ut och ta en runda i hagen och kolla så tråden har fixat dagarna med minusgrader och snö eller om banden är nertyngda IGEN *suck* nästa vinter blir det rep. Har aldrig haft sånna här bekymmer med tråden som jag haft denna vinter undrar om det beror på dessa väderomslag… +-+-+-+-… Och all tung snö som ramlat ner .
Hade tänkt åka in till stora staden (Gävle) och hälsa på min mormor också, hon blev ju så ensam när morfar dog förra våren, så hon hänger ju hos mamma varje dag. Måste vikariera för mamsen så hon blir lite ledig =) Tar med hundarna så drar jag med mormor på en promenad.
Måste också försöka komma på en vettig förklaring till sambon ang den nya mobilen, han vet inget än
Men min har ju pajat ihop så har bara en till låns nu, och jag måste ju ha en utifall lillkillen blir sjuk på dagis och fröknarna måste få tag på mig… Japp, den förklaringen får det bli.
God morgon!
här är det ändrade palner för dagen då Tindra egentligen skulle gå till dagis. Men hon har ont i halsen och Alex e vrålförkyld… så himla drygt när de blir sjuka heeeela tiden:o(
Ska åka och handla snart och sen är det det vanliga pysslet hemma..

Hejje!
Jag sitter och laddar med varm choklad, eftersom jag ska ut i snöyran snart och hjälpa en granne pressa om lite rundbalar med hö till småbalar. Jag har ingen aning om hur lång tid det tar eller hur kallt det kommer vara, men det är i alla fall plusgrader ute för tillfället.
Skulle behöva handlar idag också, men har skjutit upp det hela veckan. Det vore ju praktiskt om jag klarade mig på den maten jag har hemma, men den börjar ta slut och likaså husdjurens käk. Så jag måste väl pallra mig iväg till nån affär…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Godag!
Sovmorgon, idag igen ;-) Precis ätit frukost o ska snart åka o ta en tur med hundarna på skidor. Härliga -15 här i stan så där jag ska åka lär de nof va -20 o på myrarna -25 så de kan bli uppfriskande, fast man blir ju lite söt oxå när man har frost i håret o ögonfransarna ;-) Men de mest positiva med att de är kallt är att hundarna verkligen NJUTER, Lasse blir helt galen när de e kallt, då kan han dra hur mkt o långt som helst. Tyra däremot hon har ju blivit en riktig soffpotatis o går allra helst inte ens ut, fast när man väl kommit igång o dra så e hon med på noterna =)
Efter de ska jag ta hand om disken o dammsuga lite här hemma, hann inte med de igår då gubben hade lite andra planer än mig om vad som skulle hända efter jobben, vi hamnade först hos svärmor o sen hos hans bror. Sen blir de nog nån storre form av matlagning, tänkte göra lite matdosor.
Jisses va jag skriver mkt…
Hoppas ni får en bra dag!
tjolahopp!
Här är det rimfrost ute…. kallt så det biter i näsan… och i förrgår var det tö och plusgrader :S
Vaknade av att hundrackarn han satt och yla efter att husse gick till högskolan idag…. 10 minuter efter att han gått började han yla…. jävla pucko, jag var ju hemma… vart mer än lovligt irriterad då kan jag ju lugnt säga. av någon outrgundlig anledning hade jag bara en kudde kvar i sängen…. och resterande kuddar spridda över sovrumsgolvet….
Fick tvättat allt utom 2 maskiner tvätt och fick även lära mig att kl 22 stänger de strömmen i tvättstugan så det tog ju en halv evighet innan jag fick ut min tvätt igårkväll…. gjorde en fuling o bokade tvättiden idag på förmiddagen med… Det får man egentligne inte men jag orkade verkligen inte ta upp 6 maskiner fuktig tvätt o hänga i lägenheten igår, speciellt inte när man redan hade hela lägenheten full med tvätt på tork.
Idag blir det vila för Harry, men likt förbannat så måste han ju ha sin mat…. eländige lilla häsT ^^ han har blivit riden två dar nu så nu blir det vila i minst två dar.
Annars så består väl dagen i att försöka få mer ordning i lälgenheten… fick undanstädat en hel del igår så nu är det nästan klart… dammsuga på toa o få upp all kattsand som katten sprätter ut. Sen ställa in disk och diska det sista, slänga litet mer sopor (blev ju bara 8 påsar igår, fasiken så man samlar på sig massa skit!)
Fick liv i en av mina blommor som jag glömt vattna och sen i övrigt så händer det inte så mkt mer idag…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Goddag!
Hemma idag, vintersportdag i skolan och jag orkar inte vara med pga ryggen så jag stannade hemma och ska till stallet senare.
Idag är det 4 månader sedan Windy avlivades 
I stallet ska jag tömköra Wildisen en stund tror jag, ut i skogen så hon får röra sig, hon har vilat några veckor nu.
Ikväll ska jag slappa och titta på Lost bara, håller på att gå igenom fjärde säsongen då den femte snart börjar efter 8 månaders uppehåll :D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#6 Stor tröstkram till dig vännen…