Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 876 ggr
exitingsvillemo
0

God morgon 14/1

god morgon alla glada (och ledsna) Idag ska jag fortsätta min "tvätt-tornado" ligger efter med tvätten och det har vuxit till ett berg *suck* bara att bita i det sura äpplet.

Hade tänkt åka till ikea också, men jag vet inte om jag orkar. Iom den nya soffan som vi köpte så platsar inte soffbordet in på något bra sätt, så jag måste ha ett nytt. Men sen är allt nytt och fräsht =)

Bara för att pappa köpte en TV till oss i julklapp, så var vi ju tvungna att göra snyggt i övriga rummet också, vilket säkert blev dyrare än själva TV:n Obestämd.

exitingsvillemo
0

Men hallå!!!! VAKNA!!!! Jag känner mig ensam… Cool

Ahnna
0

Jag är här, men springer till fönstret 20 gånger i timmen. Lilla fölis har kommit på det där med att gå ut ur hagen igen, efter en veckas uppehåll. Har redan fått jaga rätt på henne inne i "storhästhagen" en gång under morgonen och då sprang hon som en gasell fram och tillbaka med svansen högt och knälyft som skulle gjort vilken dressyrhäst som helst avundsjuk! Men hon har tyvärr en väldigt struttig gång i övrigt, så det lär inte bli några höga poäng i utställningsringen för henne direkt… Obestämd

Det blidde ingen ridning igår av olika anledningar, men idag är planen att åka till ridhuset och prova kandarstängerna och se om någon funkar. Jag har ju ridit på en stång med fasta skänklar (westernbett) en gång och det gick tamigtusan åt skogen! Noll styrbarhet, huvudet bland stjärnorna, ingen kontakt… Får se hur det blir idag, det är ju lite annorlunda bett jag har nu.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MiaMaria
0

Godag!

Precis kommit till jobbet, jobbar fram till 14 o sen blire en snabb sväng på stan o uträtta lite ärenden innan jag knatar hem. Väl hemma händer nog inte så mkt mer än att jag ska diska o laga nån middag.

Har lite lätt träningsvärk sen igår men mest ont i rumpan ;-) Men kul va de o de e ju huvudsaken =)

LinaN
0

Morrn…. eller ja, middag snarare…. ^^

ut till stallet mellan 13-14, o iom att solen skiner blir det ev litet longering idag OM jag har tiden till det.

EFter 17 kommer en väninna hit och vi ska väl snacka skit och litet så. ^^ Sen börjar tvättiden och vi har också ett sjukt stort tvättberg…. Men ska bli skönt o få det undantvättat iom att allt bara dräller fullkomligt och jag har nu inga rena byxor kvar…. inte ens pyjamasbyxorna finns rena :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

exitingsvillemo
0

#4 Du vill inte veta vad jag hittade i min gigantiska tvätthög =) Längst ner låg det juldukar… FRÅN FÖRRA JULEN!!!!FörvånadSkäms

Hittade också en pytteliten body i barn-storlek 44 tillhörande våran minsta son som tragisk lämnade oss 2 dagar före julafton 2007Gråtersamt hans lilla nalle. Vid närmare eftertanke har vi nog legat efter med det mesta under hela 2008.

Men 2009 blir ett bra år tror jag Glad det bara känns så liksom.

LinaN
0

#5 jisses…. vilken spännande tvätthög ^^ tråkigt med pojken men det är väl som man sagt i urminnes tider, det är de bästa som lämnar oss först.

Blev inget longerande. blev ridning istället, litet mera dressyr med målet att få honom att lyssna på min vad min kropp säger och vad tygeln säger. Dvs rida med ställning i nacken och rak i kroppen, det krävdes oerhört av mig kan jag lova ^^ Men det kändes bra och sen så busade vi litet med, blev galopp på ridbanan och han började söka stöd i handen för att bära sig även där en kort stund idag ^^

lägenheten är nästan iordning och de två första maskinerna tvätt är i maskinen ^^ nu är det bara brun/beige, vit, röd, grön och en halv svart tvätt samt en handdukstvätt med på 90grader som ska göras. om jag inte räknat helt fel….

Fiona
0

God kväll!

Har vart i skolan ida och så hem och käka och ut till stallet. Tömkörde Dodde en runda idag på grusväg, mamma gick med med en unghäst, och det gick riktigt bra (: Han höjer bara huvudet när man tar i han så ska kanske be Ylva Rubin kolla på honom om han har ont i munnen Obestämd

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

exitingsvillemo
0

#6 jisses vad du delar upp din tvätt =/ Här blir det ljus, mörk, 60 grader, möjligtvis en vit

Lindbygarden
0

Go kväll!

Har inte varit inne idag och skrivit då fröken g började med att skrämma mig imorse..

Sen har det gått i ett med promenader med häst samt hovslagarbesök..

Alla pållarna fick beröm så jag är en mycket stolt matte idag.. mina stora pärlorKyss

Sen har jag ju glömt att berätta att vi köpt en övervakningskamera så det är iallfall klart inför stundande fölning:o)

LinaN
0

#8 ingen idé o dela upp det i större högar…. för då måste jag ändå sortera ner det i maskinstora högar…. En Willys/ica-kasse är precis lagom för en maskin… så då blir det så. en beige/brun, en blå, en till två svarta, två röda om handdukarna tvättas osv. ^^ bekvämt o bara ta två kassar när man går ner till tvättstugan och sen slipper man få allt rosa om gubben ska tvätta själv ^^

exitingsvillemo
0

#9 övervakningskamera är jättebra.

Jag köpte en billig variant på ICA maxi, som egentligen var avsedd som "barnvakt" till barnrummet. Jättebra bildkvalitet. Jag satt i vardagsrummet och såg tydligt när vattnet gick, då var det bara att gå ut. Skönt när man slipper vaka flera dygn i ett kallt stall. Istället kan man lägga sig i soffan och glo på TV och kasta ett öga på monitorn då och då.

Lindbygarden
0

#11 Ja det är kalasbra! Vi köpte ngn halvdyr variant med nightvision fast det blir lite brusig?? Dåligt kan man tycka…

Ahnna
0

#12 Hur gick det med din häst igår? (Läste tråden på Buke.)

www.stuteriprecious.se

Lindbygarden
0

Jo hon kvicknade till och fick gå promenader och longerades en stund på kvällen (MKT uppskattat, hon blev så glaaad!)

Tog bort kraftfodret och gav en blöt och sörjig röra med kli, betfor och olja..

Lugnt imorse.. Vet trodde kolikkänning av det gamla gräset i hagarna..

Trots fri tillgång på hö går de o gnagerSkrikandes

Ahnna
0

#14 Okej, hoppas att det inte kommer tillbaka då!

Mitt sto betedde sig jättekonstigt i en vecka i slutet på dräktigheten förra våren. Hon åt knappt, bara några tuggor hösilage och müsli som jag fick låna i panik hos en vän efter att ha provat lusern, betfor, havre och korn utan lycka. Hon ville helt enkelt inte ha nån mat - vilket kan vara jättefarligt för små ponnyer under dräktigheten, eftersom de kan få hyperlipemi och dö om de inte får i sig mat och vätska. Första symptomet brukar vara aptitlöshet, så jag var liiiiiite orolig, om vi säger så! Foten i munnen Men efter en vecka började hon äta normalt igen och fölungen föddes frisk så det gick ju bra ändå.

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

men är det inte ganska vanligt att ston slutar äta när det närmar sig?

Mitt sto åt nog inte mer än 3-4 kg hö (storhäst-fullblodskorsning)sista tiden, kraftfodret låg alltid kvar i krubban på morgonen, minst hälften. Och enligt min vet så var det normalt.

Ahnna
0

#16 För ponnyer kan det vara förenat med livsfara om de slutar äta när de är dräktiga och mitt sto åt verkligen ingenting de första dagarna under hennes matstrejk. Det är inte normalt. Att de äter mindre för att magen inte har plats för allt grovfoder är däremot fullt normalt och det är ju därför man måste ge dem extra kraftfoder och lusern i pelletsform för att de ska få i sig allt de behöver när de slutar äta samma mängd hö. (Oftast de 3 sista månaderna.) Mitt sto matstrejkade nog i januari, tror jag det var, och då hade hon 3 månader kvar om inte mer.

www.stuteriprecious.se