Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1338 ggr
exitingsvillemo
0

god morgon 8 Januari

Vaknade i morse och kände mig HELT utvilad, underbar känsla Skrattande Så idag ska jag verkligen ta tag i saker.

Tvätta, städa mm mm

Drömde att jag hade beställt en hundtrimmer och att den låg i brevlådan… Det är illa när man t om drömmer om Pudelns monsterpäls =/

Hittills har ingen trimmer lyckats tagit sig igenom hans päls, förutom en jag fick låna. Måste nog köpa en sådan. Men hallå! 1500-2500 för en trimmer… *suck*

Har hittat en på nätet för 500, frågan är ju om den håller samma kassa kvalitet som de andra jag har köpt.

Jaja, jag vet, jag är snål (eller ekonomisk) men så här efter jul skramlar det inte så mycket i penga-kassan =/

Jaja, vi får se hur det blir.

Ahnna
0

Du kan få låna min hästklippmaskin när jag får råd med nya skär!

Fick ett samtal från en granne nyss, de behöver skjuts 2,5 mil bort. Jag är för snäll… Får förvisso bensinpengar, men jag hade ju tänkt ta det lugnt innan ridningen idag. (Kroppen är trasig.) Aldrig blir det som planerat…

Har ätit hemmagjord pizza till frukost, så dagen började rätt bra ändå! Och fölisen har hittills hållt sig på rätt sida om staketen idag! *yes!!!*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
0

Morrn!

Här är det SNÖ!!! För första gången på evigheter! dock verkar det töa bort… Ska rida idag hade jag tänkt, kanske våga galoppera en sväng på gärdet…

igår kontrollmätte jag hur högt det var Harry hade hoppat höromsistens och det var 50cm! så nu ska jag bara våga hoppa själv o sen höja 10 cm så kan vi vara med på clear round/träningshoppningen den 1e mars :D sen har vi en dressyrtävling inplanerad till den 17e maj ^^

Annars så ska vi ner till posten och hämta ut post och sen så fick vi besked igår att gubben kommit in på sin sökta utbildning/kurs! Så nu kommer saker och ting börja ordna upp sig :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

exitingsvillemo
0

#1 känns som att en hästklippmaskin blir aningen stor i ett dvärgpudel-ansikte… Tro mig jag har tänkt tanken själv.

Iof, kan man ta hästtrimmer på kroppen och den kassa hundtrimmern i nyllet.

#2 Du får gratulera gubben från oss ;)

Lindbygarden
0

Go dagens!

Här är det redigt skräpväder! Det blåser och yr snö som bara den!

Mitt vad går utmärkt men det kräver att jag håller på mig hela tiden och det är svårt.

Hästlivet är som vanligt, det är mocka och vardagspyssel som gäller..

Anna
0

Goddag.

Idag var det skolstart, hade ett par lektioner och sedan klf-tid då vi planerade inför nationella proven och gymnasievalet.

Har inga läxor så ska bara slappa nu.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MiaMaria
0

Hallå!

Nu sitter jag o jobbar, de pass som jag trodde att jag hade igår. Bara 3 tim, fram till 18. Tog lite sovmorgon, städade klart o tvättade innan jobbet.

I kväll blire nog lugnt. Hon som skulle kolla på bilen igår kom inte, får se om hon dyker upp ikväll då ist.

Lindbygarden
0

#6 jasså dök hon inte upp?

MiaMaria
0

Nä, så typisk, vi åkte ut till svärmor där bilen är o väntade o väntade. Tillslut letade vi rätt på hennes nummer (inte för inte man jobbar på eniro Flört) o Niklas skickade ett meddelande. Då hade inte hon fått med sig nån hjälp så hon skulle komma en annan dag. Men varför hör man då inte av sig o säger de?? Då hade vi ju sluppit åka 5 mil i onödan…

Lindbygarden
0

#8 Äsch sånt e så drygt:o(

exitingsvillemo
0

#8 var jag du skulle jag nog inte ta för givet att hon dyker upp imorgon heller =/