God Morgon 7 Januari
God Morgon!
Igår fick jag äntligen hem halm, så nu har jag halmat boxarna. Idag ska jag halma lösdriften och förbereda för ordentlig avvänjning för fölet. Hingstarna får gå i lösdrifts-hagen, tror jag, eller stona 
Åh, jag vill flytta. Vill ha mer mark så jag får upp ordentligt med hagar. Vinterhagarna är för små. Stona rör sig dock inte så mycket ute så dom kan gått stå iden mindre hagen så får "ungdomarna" stå i den större.
Men jag vet inte om jag vågar ha hingstarna ute nattetid… Skulle stona lyckas rymma så går dom inte långt, till tallet på sin höjd, men 2 hingstar lösa på byn under en natt… *rrrys* hemska tanke.
Inte för att ngn har rymt hittills, men jag är lika rädd för det.
Nej nu längtar jag till sommaren, så jag kansläppa ut dom i sommarhagarna.
Ideal var på myshumör igår
goa killen.
Han har haft nån trotsperiod ett tag här och varit riktigt dryg, men nu verkar det lugna ner sig för igår var han äntligen sitt gamla vanliga jag igen.
Han är ju så söt. Sticker ut den lilla varma mulen och sen får man stå och pussa honom hur länge som helst.
Amulette hade race in från hagen igår-kväll =) Jättekul att se att hon har blivit så pigg och glad. Hon var ju i det närmaste apatisk när hon kom och mager och eländig. Nu är hon rund och fin och med den framåtanda hon har nu, kommer det bli riktigt kul att börja arbeta med henne =)
Har bokat hingst till henne, men har fortfarande inte hittat "den rätta" till Alvina så vi får se om det blir 1 eller 2 betäckningar i år.
God morgon!
Idag fick jag rucka på mina avvänjningsplaner då det blåst upp stora vallar till Gabbies hage.. Så de fick gå tillsammans och givetvis ställer sig Foggan och diar på en gång.. 
Så det blir till att börja om från början sen..
Har lite ont i ryggen idag samt träääningsvääärk efter en genomkörare igår..
Tihi, klart han passar på, man vet ju aldrig när tutten försvinner igen 
Själv har jag inte sett min lillkille dia på några dagar, så avvänjningen borde (hoppas jag) gå ganska smärtfritt.

God morgon!
Sista dagen innan skolan börjar :/ Uah och fy, men nu är det sista terminen iaf! :)
Idag ska jag ha det skönt, Läsa ut min grymt bra bok /Flickan som lekte med elden av stieg Larsson) <-- rekomenderar!
Ska kanske fota lite när det äntligen är lite sol, men annars bara ta det lungt.
Jo jag ska rida också, paddocken får det bli :)
Idag skulle jag vara stallfri, men så blir det inte ska ut till stallet o ta vara på det som en i stallet ska slänga ut ur sin box, de ska byta till torv idag och det är ju dumt o slänga bra halm känner jag…..
så det blir ut till stallet ändå.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Idag sitter jag och vakar över det sista marsvinet vi har kvar som drar sina sista andetag. 8.5 år kommer hon landa på. dom andra blev 8, 7 och 5 år. så det kommer vara lite tomt sen när alla är borta…
ska ta mig bort till stallet sen, får se hur de blir med ridningen idag
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#5 åh vilken liten raggsocka =)
Så hemma igen.
Det gick bra med boxarna… harry vart väldigt renlig idag igen… tack o lov. Fick kört in 3½ skottkärra med helt ok halm från den andre boxen så nu har han lyxigare säng än vad jag o gubben har ^^
En annan tjej i stallet fick rida ut Harry idag, och när ajg var på väg hem så såg jag dem komma skrittandes ur skogen, o jäkklar vilken stor kuse jag har! Första gången han reds ut på ensam så det verkar ha gåtrt super.
Vädret är strålande och kyligt men jättefint.
Ska duscha nu, städa undan litet (gubben har redan dammsugit och skurat spisen/ugnen och vart superduktig med städningen härhemma!) så jag ska ta o fixa litet mera, sen ska jag laga nån middag/lunchaktigt och sen ska jag iväg igen vid 16.30 och då ska jag till Grönt kort-kursen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hallå!
Jag är tillbaka i verkligeheten i stan igen. Trodde jag skulle jobba 15-18 idag men nu vid 14 ringde dom från jobbet ang en annan sak o då kom vi fram till att de inte alls va idag jag skulle jobba utan i morgon, rätt skönt =)
Va o solade i morse, riktigt skönt, va länge sen sist o sen har resten av dagen spenderats till o städa. Under jul o nyår har vi ju mestadels bott hos svärmor, vi har varit hit o bytt kläder o hämtat/lämnat saker bara så de såg ju ut som om en tornado svept fram. Men nu är de nästan klart, bara disken o skrubba ur badkaret kvar o de hinner jag ju göra nu eftersom de inte blev nå jobb.
Ikväll kommer de en tjej o ska kolla på våran golf som ska säljas, så ni får hålla tummarna. Blir den såld åker vi direkt o köper en släpvagn =) Ska ta o lägga ut annons på min bil oxå, men de blir nog kanske inte idag…