God Morgon 5 Januari
God Morgon allihopa. Jisses, vad gör jag uppe nu då?
Vaknade när sambon rasslade iväg till jobbet. Det är ju jullov en vecka till,så man har ju vänt lite på dygnet.
Har ingen aning om vad jag ka hitta på idag.
Städa lite och tvätta lite och ringa hovslagaren och försäkringsbolag… Ja, nog finns det att göra om jag tänker efter
Pratade med en kompis igår om tandemridning, vi ska ge oss ut med hennes döttrars 2 ponnyer och testa det senare i veckan
Ska verkligen försöka komma ihåg att ta med kameran och förverkliga eländet, kan bli en rolig syn.
En får rida C-ponnyn och den andra får helt enkelt ha markbefäl och rycka in om det behövs. Man måste jubörja någonstans.
Hoppas alla får en trevlig dag.
Ojoj, inte bara jag som är tidigt uppe märker jag :D
Ska strax pallra mig iväg och kolla på hundutställning på Mässan i Göteborg, en kompis skulle visst vara med och visa sin rottis :)
Jag är inte alls säker på hur jag ska göra med fröken prickig idag… Två dagar i rad har hon visat prov på rörelser jag inte vill veta att hon kan göra egentligen. Igår skulle jag ridit egentligen, men jag tror det finns en viss risk att jag ligger på backen i så fall…
Lycka till med tandemridningen!
Tack så mycket, det kan behövas =)
Vad är det för mystiska rörelser hon har börjat med?
God morgon!
Idag är första dagen då mitt vad träder i kraft!*hehehehe* Nu har jag 4 veckor på mig att bräcka min lilla mor som ska gå på sahlgrenskametoden i 4 veckor. Jag har sagt att jag kan matcha henne eller gå ner mer genom att endast tänka på vad jag äter och träna.. Så nu är det upp till bevis!!
Givetvis är det -11 grader och snö överallt så ngn pulspromenad blir det inte…
Har vägt in mig och vågen visade 3 kg minus sen sist!?! Så jag har tappat 3 kg i bara farten.. coolt
Ska ringa hovslagaren och även bonden för att beställa hö.
Ha en härlig dag idag gott folk så bjuder jag på en bild från vår promenad igår..
De vackraste jag har;

Morrn!
Hade runt -20 igår kväll och plockade in en väldigt frusen fullbloding, som trots tjockt vintertäcke stod och huttrade. Grävde därför fram mitt allra tjockast 2000-kronorstäcke imorse och klädde på henne det. Hoppas att hon håller sig varm idag! Det är för övrigt fortfarande väldigt kallt…
Glömde köpa smör igår, så dagens frukost består av Merci-choklad istället för mackor. 
Har massor som jag måste göra idag, men pållan måste motioneras så jag tänkte nästan att det är bäst att bara svänga över till ridhuset och löslongera henne i en kvart och sen åka hem. Minsta möjliga jobb för mig, bra underlag för henne att bralla på. Alternativet är att rida ut i snön (och KYLAN!) och hoppas sitta kvar när hon skuttar runt som en idiot. (Vill inte ens försöka!) Det enda felet med min plan är att ridhuset kanske är upptaget när jag kommer dit och då blir det ju svårt att löslongera… *suck*
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

God morgon!
Idag är det äckligt kallt -10 grader (hehe) 
får väl pälsa på mig ordentligt när jag ska rida sedan…
Annars har jag inet inplanerat, jo försöka reda ut mit trassel hår….

God morgon!
Här har vi -20 grader så större delen av dagen kommer spenderas inomhus. Men nån gång måste jag ju pallra mig ut och testa min nya DRESSYRSADEL (

) ordentligt =D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God förmiddag!
Här är det -8 så inte så jätte farligt. Ska rida ut med min syster nu och klättra lite på pållarna :) Sen blir det massa små fix resten av dagen. Ha en bra dag alla !
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Goddag!
Här är det någonstans mellan -15 och -20 grader. Men jag och en kompis ska ge oss ut i snön ut till Wilda och fota henne lite, det är så fint med snö + solsken =) Hoppas kamerorna klarar det bara, haha.
Ikväll blir det slapp.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#6 Men hallå där! Köpt dressyrsadel och inget berättat
!

#9 jag orkade inte gå in här igår, var en väldigt lång och kall (!) dag. Vi lämnade målilla vid 10 och var tillbaka vid 7, och då var det bara till att börja mocka
men betydligt lättare i plånboken var vi när vi kom hem iaf!
(fast mamma såg mer ut såhär
) hehe 
#10 Hahaha.. ja det är dyrt med hästar o ridsport minsann:o)
Vad blev det för sadel då?

#11 en isabell werth i läder. det visade sig att blacky är überbred så han fick ha vitt järn i till och med =) så vi har även inhandlat ett vitt järn till hoppsadeln
#12 Jahaaa..visste inte ens att de fanns i läder! Du får visa bilder sen! Har hört så mkt gott om isabellen!

#13 jag testade i syntet också men gillade den i läder bäst :) kan försöka ta bilder
#2 Vad sägs om jämfotahopp rätt upp i luften, från i princip stillastående? Och jag skojjar inte, men hon lättar ungefär 1m!
Och lite stegringar, monsterskutt framåt, bockar…
#15 Oj! Kanske dax för en vintervila*fniss*

#15 Vad du klagar! Det där är väl ingenting?
Min knasfia skuttar upp, sparkar, bockar och sprätter iväg med benen samtidigt och blir man arg så gör hon om det lika fort igen. *mummel, svordom*
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#16 Jag tänkte ju hålla igång henne januari ut, sen vila ett par månader… Är jag ensam i ridhuset idag ska hon nog få sig en omgång :)

GOD DAG!
Kom precis hem från hästarna, tog det rätt slappt idag :) Dite fick vila och jag tog mig i kragen för att sätta mig bakom en häst i -15 grader. Kallt. Känns som om vinden slår en, aja.
Nu ska jag ner och sätta mig framför brasan, det blir antagligen en lugn kväll :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#15 hihi. Ja, då skulle inte jag vilja sätta mig upp heller

#12 Allan har en sådan i ngt syntetmaterial, den är grymt skön iaf!
tjolahopp och go eftermiddag, jag vart nog vaken första av alla idag. 05.30 åkte vi till ullared imorse… eller ja, vi samla in galningarna som skulle med.
Jag och tre tejjer från stallet…
Fick köpt B-vitaminer, glansspray, en grön hovkrats med borste (yay nu matchar alla ryktgrejor i färg!) ett nytt träns strl X-Full, ett tredelat bett med sweet iron och tungfrihet, två foderhinkar á 10l, 3 hönät…
Gubben fick 12-par tennissockar/tubsockar, 2par raggsockar, 4 kalsonger/boxer, 2 t-shirts, ett par pyjamasbyxor, ett par joggingbyxor och en påse cashewnötter.
Jag köpte en tröja, ett par pyjamasbyxor, ett nattlinne, 4 par trosor, 2 thermosockar och ett paket med klädnypor.
Så det är som vanligt… alla andra går före mig. Jag kan verkligen inte köpa kläder till mig själv…
Dock blev jag väldigt besviken över att det inte fanns så mycket hästgrejor i Harrys storlek, en grimma som såg ut till o vara en vanlig Full, och sen andra fula som jag inte ville ha. Benskydd fanns inte ett enda som skulle funkat… Träns vart det ont om i hans storlek, hade det inte vart för att en tjej från stallet stod o bläddra igenom alla träns medan jag slogs bland underkläderna.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.