Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 779 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 2 Januarl!

Godmorgon töser och grabbar!

Här skiner solen och det är nästan vindstilla dock är det riktigt kallt!

Idag ska jag röja ur ett förråd, busa med trollen och börja skriva på en matlista.. Ska efter helgen börja träna och se över kosten ordentligt.. Vill helt sonika ha tillbaks min gamla fina kropp igen!

Sen ska jag också se om jag kan fylla i papper till ASVH för Gabrielles höjningKyss

Ha en skön dag!

exitingsvillemo
0

God morgon alla!

Idag ska det städas lite här. Släkten har varit här och mina 2 små-kusiner och deras kompisar har härjat loss i mitt hus så det ser ut som ett bombnedslag Skrattande Så det är bara att ta tag i.

Ska nog kasta ut granen också tror jag. Klappade min misse igår kväll (långhårig angora-typ) och upptäckte att hela misse var full med granbarr, så det blev bara att ta fram borsten för att slippa alla knutar som dyker upp så fort ngt fastnar i hans päls.

Så jag länger nog ut granen till hästarna, det brukar vara uppskattat.

LovisaJacobsson
0

God Eftermiddag!

Dagen har inte varit speciellt innehållsrik…
Slappade och läste fram till två då vi åkte upp till stallet.
Red Lenny en tur i skogen först och sedan i paddocken som nu äntligen har blivit saltad och har tinat! :)

sedan fotade jag lite när ett par halvgalna ponnysar longerades :)

Nu är jag hemma igen och ska försöka få tillbaka värmen i kroppen xD

Peppe
0

God kväll

Dagen började med en mycket chockerande och fruktansvärd upplysning, nämligen att klubbens ordförande dött i hjärtinfarkt. Tror inte ens hon fyllt 45…

Sen bar det av ner till Fliseryd för att fixa fötterna på kusen. Sen en kort (!) longering i paddocken. Gav upp efter 10 min när jag förvandlats till en stor isbit

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

Lät en tjej i stallet rida Harry idag, o jag slängde upp ett litet rättuppstående hinder som de seglade över ^^

Så första uppsuttna hoppningen idag, och han verkade gilla det, så jag tror att jag kommer jobba mer med hinder och cavaletti även när jag longerar sen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[slo]
0

Go kvällen!

Var inne i storstan och fikade med en kompis från lumpen som jag inte träffat på snart två år kom vi fram till, mycket trevligt!

Sen upp till stallet, tog in nästan alla hästar, fyllde på med nyköpt mat jag köpte häromdan, bara "fixandet" tog närmare två timmar, så istället för att leka med fröken prick i ridhuset fick det bli hemgång och laga middag.

Nu sitter jag och kikar på sagan om ringen med ett halvt öga, tände en brasa för en stund sen så nu börjar det bli avklädningsdags Skäms