God morgon den 1e Januari 2009!!!
Ja, God morgon på er såhär första dagen på det nya året!
En annan har ju inte lagt sig ännu efter en synnerligen lyckad kväll hos en väninnas bekantingar. Jag har fått träffa världens största jäkla nordsvnesk! Hon vart inte liten vill jag lova, det gick två Harry-sar på henne.
Sen blev det ostbricka och massa gott att dricka.
Planen för dagen är sova så länge som jag orkar… sen upp, äta frukost och mysa, sen blir det stallet nångång så småningom…. Jag ska inte rida imorrn, kanske tömköra (vilekt jag sagt jag ska göra nu i snart 1 veckas tid eller mera) ska se om man orkar göra slag i saken senare under dagen.
Annars är inget inplnaerat.
Hur firade ni nyåret, och vad gav ni för löften?
mitt nyårslöfte var i år samma som förra året, att inte ge nått löfte ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hej!
Var hemma hos en kompis tillsammans med 7 andra personer som jag känner väldigt vagt, men det var skoj. Snackade en del häst, vilket är ovanligt för min del eftersom jag sällan umgås med hästfolk. "Firade" själva tolvslaget med att sitta på golvet i kompisens gästrum och krama en skotträdd vovve.
När den här tråden skapades var jag i stallet och kollade att allt var lugnt. Tror att samtliga hästar trodde att det var frukost då så de blev mäkta besvikna när jag släckte och gick igen. (Men de hade massor med hösilage kvar så de kan knappast ha varit utsvultna!)
Nyårslöften ägnar jag mig inte åt, faktiskt. Verkar bara vara en civil form av politik - man lovar och lovar men håller ingenting av det!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
God morgon!
Här var det lugn kväll hemma med god mat och dryck.. Blev uppe lite lite för länge.
Nyårslöfte har ej avgetts:o)
Pållarna blev lite bekymrade när det började skjutas i grannbyarna men det gick bra, när matte kom och började mocka ut pluttar så var allt ok igen.. Tänk vad lite "låtsas som det regnar" har god inverkan..
Vi får snart besök här nere som jag tittar in lite senare igen.

Nyår firades i sjöboden med några kompisar :)
fast det var väl inte så färst mycket firande, Pizza, scrubs och tomtebloss.
Och ett och annat matkrig… fick bland annat en gurka splashad i ögat, haha.
Har aldrig gett något nyårslöfte och kommer inte göra…

Godag!
Igår på dagen blev de skoterturer, först en där vi körde några skåningar som aldrig åkt skoter förut o sen va vi iväg o grilla med lite kompisar. I går på kvällen va vi hos Niklas bror och hans tjej. God mat o mkt trevligt. Till 12-slaget gick vi bort till några släktingar o skålade o sköt raketer där. Kom väl hem vid 2 tror jag efter en mkt lyckad kväll. Vårat nyårslöfte va o sluta röka, eller ja de e väl jag som bestämt de, niklas e inte helt överrens med mig så vi får väl se hur de går, han har fått lov att röka upp de paket han har kvar men sen e de slut o jag har slutat redan, inga problem än.
I dag klev vi upp vid 12, skönt med sovmorgon. Blev lite kortspel o sen gick vi hit, till Niklas bror o tjej o har sen blivit kvar här. Vankas väl middag hos svärmor inom kort skulle jag tro o ikväll blir de nog lugnt, hoppas jag…