God morgon 31/12!!
Jahapp då var det sista dagen på 2008.
Lite halvskumt..tiden har bara rusat iväg!
Här ska det städas occh fejjas inför kvällen.
Hästarna går fortfarande i varsin hage och det går superbra. Foggan gnäggar lite på morgonen när jag tar ut fröken G men det fungerar bra.
Ha en riktigt bra dag och en ljuvlig afton!!
Gott nytt år gott folk!
Idag så bär det strax ut till stallet och där väntar mockning mm. Funderar på att ta årets sista ridtur idag, men är osäker på om jag orkar är fortfarande rätt sliten i kroppen efter min senaste förkylning här.
Annars så är det osäkert var vi ska fira nyttåret någonstans…. ev ska vi till ett hål i ingenstans med ett antal vänner eller så blir det ett annat hål någonstans där välrdens största nordsvensk hon bor… så personligen hoppas jag på att hamna i hålet med nordsvensken o hennes matte o husse för då pratar vi häst halva natten :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Morron!
Har varit väldigt duktig redan idag. Fick låna ett pr nya skär till min klippmaskin som aldrig fungerat ens när den var helt ny. Grannen som hade skären trodde att den säkert skulle funka med nya skär, så jag provade efter frukostfodringen. Först funkade det inte alls. Sen funkade det inte alls igen. Sen blev det ännu värre, men sen så funkade det plötsligt!
Så det blev ett stycke klippt fullblod på morgonkvisten. Men jisses vad dum hon var… Hon är klippt förut men idag fick man inte klippa varken mellan frambenen, på bringan eller under magen. Sparkade och grejade som nån jäkla ohanterad unghäst!
Men till slut blev det hjälpligt snyggt i alla fall, inte i våg med min vanliga standard men tillräckligt för att man inte ska behöva skämma ögonen ur sig.
Ikväll ska jag till min gamla hemstad och käka middag med en kompis och hennes kompisar. Flera av dem är moderatorer på Bukefalos, så jag hoppas på en massa skvaller därifrån! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#2 Kan vi inte få se bild på henne!

#3 Ehum… Nämnde jag att hon bråkade som den kossa hon är? (Ibland, i alla fall.) Det blev alltså inte helt snygga kanter och sådär… Inga extremt hackiga övergångar, men tillräckligt fult för att jag inte vill att någon ska titta på nära håll!
Dessutom var det så kallt (-10) så jag ville täcka henne så fort som möjligt när jag var klar. Men jag kanske kan ta en bild senare.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Gomidda! Jag har varit duktig och redan ridit, blev en skrittur på närmare en timme med gott sällskap :)
Nu sitter jag och försöker planera hur jag ska lösa det med häst om jag börjar plugga till hösten… Som det ser ut hittills finns det några alternativ
- Få Shannon avelsgodkänd och låna ut henne till avel på två år, mot att den som lånar får behålla fölen
- Byta till mig en halvblodsvalack som behöver lite tillridning, sälja av honom sen och förhoppningsvis ha skolgången betald
- Fjäska som aldrig förr så jag kan få lite "bidrag" från mina uppfödare för att kunna ha kvar Shannon fast i ett billigare stall
Dessutom måste jag förbereda mig på det värsta, att jag eventuellt bara har jobb kvar en månad, så hur jag ska ha råd att leva i sex månader tills den eventuella skolan börjar är fortfarande ett mysterium som jag inte riktigt är överens med än, men jag jobbar på det :P
#5, det kallas socialen…. de håller en levande med nöd o näppe.
iom att hon börjar bli ridbar nu så kan du ju lämna henne på foder också, se bara till o skriva ett riktigt bra avtal.
Jag är hemma igen från stallet, blev en 2 timmar lång runda på ridslingan, över stock och sten, genom halvfrusna mossar och skogsområden… Det vart ett äventyr i sig, en superpigg Harry på en helt ny ridväg, mitt ut i "smällkalla vintern" och upp o ner i backar mm… gick skitbra men det vart ett äventyr ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Goddag!
Ska slappa idag, äta & dricka gott ikväll och inatt innan 12-slaget ska vi (syrran, hennes kille och jag) åka ut till ett utkiksberg här i närheten för att titta på (och fota förstås) fyrverkerier. Ska bli kul!
Gott slut på 2008 och gott nytt 2009 alla =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling