God morgon 30/12!
Jahaa.. ny dag och nya utmaningar*host*
Här lyser solen så jag ska snart gå ut med barnen en sväng, i övrigt så ska det pvikas och packas lite sten idag samt letas lite kissungar:o)
Ha en skön dag allihopa!

Godag!
Ja som jag precis skrivit så har jag drömt väldigt roligt =) Ska snart ta o äta lite frukost o sen kommer Zickan o vi ska kolla in rean på stan samt att vi ska på bolaget. Sen hämta karln på jobbet o åka hem till Zickan o hennes karl. Jag o Zickan ska då ut o åka skidor med huskysarna o karlarna får va hemma med lillhunden. Sen blir de middag o bingolotto, har täntke vinna en v70, en sån där som man får byta ut vart 3e år till en ny resten av livet, vore inte så dumt =)
Hoppas ni får en bra dag!!

Halloj!
Idag blir det äntligen en tripp till ridhuset!!!
Ska hoppa några små språng (inte många) som en inledning till banhoppningsträningen som jag planerar att börja med efter nyår. Fick precis ett samtal ifrån grannen som ska med och hon undrade om vi kunde åka 2 timmar tidigare än planerat. Yikes! Vilken tur att jag precis hade fixat frukost, jag som annars inte äter förrän framåt 11-12… Nu blir det bara några korta minuter här och sen ut till stallet igen.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#2 Åh va härligt att få hoppa!

God morgon!
Idag ska det bara promeneras med hund och sen med häst pga tappsko. Faktiskt den första tappskon nånsin på nån av mina hästar =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#3 Ja, jag vet!
Kanske många "dressyrtanter" här inte kan se glädjen i det, men jag har väntat i 4½ år på att få börja träna banhoppning med pållan. Omständigheterna har kommit i vägen varje gång det har varit aktuellt.
Men jag tänkte faktiskt träna mest dressyr idag, öva på öppna, igångsättningar och avsaktningar, halter och så vidare. Pållan är inte tillräckligt stark för att hoppa massor, så det blir bara några små skutt.
www.stuteriprecious.se

Idag skall jag inte göra speciellt mycket.
Rida en sväng på Lenny och fixa lite i sjöboden för morgondagen :)
Jag skulle gärna vilja våga hoppa mer. Dom få ggr jag har tvingat mig igenom en hopplektion så har jag tyckt efteråt att dt varit jättekul. Men när man får ont i magen 2 dagar innan lektonen, hinner man varva upp sig ganska rejält och det känns inte som att det är värt det…
Idag ska vi fortsätta med Lego-bygget =) Vi satt ca 5 timmar igår *pust*. Så är det när sonen önskar sig Lego från alla han känner i julklapp.
Igår fick jag ta min kudde och sitta på för jag fick så ont i häcken av att sita på golvet så länge =(

Haha nu har vi varit på våran skidtur, mkt underhållande =) Massa vurpor men de hör till, hundarna va jätte duktiga o fina spår (skoterleden).
Måste passa på o visa en bild, jag har precis ramlat o Lasse hejar på mig för att jag ska ta mig upp så vi kan åka nån gång =) Detta är precis i början på turen. Film kommer senare, kanske efter helgen, den är lite underhållande ;-)
Blev upp "tidigt" och iväg till stallet…. mocka och ställde iordning allt så det bara är att strö ut och fodra in sen när hästarna ska plockas in ikväll. Har 3 ök som ska in ^^ söndagar, måndagar och tisdagar hämtar vi in odjuren själva för stallägarna ofta är iväg på möten mm då.
Så nu har golvet stått o luftat sen i förmiddags, ställde irodning ett hönät med till killen med fjolårshö så han har ngt o pilla med sen. Ska ev tömköra ikväll men får se vad jag orkar. ska ju spela bingolotto ikväll…. råka ju vinna en ny lott förra veckan :S
Dum som man är så gick man ju med på att spela med väninnan ^^
Har vidare sjukanmält mig nu från jobbet.. så det blir inget jobb imorrn eller övermorrn.
Men såhär ser det ut i boxen nu.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Men Mia!! Man ska STÅ UPP när man åker..inte glida på rumpan

Är halvt mörbultad efter hoppningen tidigare idag, men jag överlevde i alla fall!
Mitt lilla lejon till häst tyckte att det var kalaskul även fast hindrena bara var upp till 60 cm. Eventuellt kommer jag få lektioner nån kväll i veckan framöver av en hoppkunnig bekant till en bekant, samt att vi är uppskrivna på en reservlista för en tränare som kommer hit från Enköping en gång i veckan. Om någon lämnar återbud ringer dem mig.
Har också börjat kolla upp möjligheten att vara med på ett 3-dagars fälttävlansläger i Hofors i maj eller juni, men jag är orolig att vi inte räcker till dressyrmässigt… 
www.stuteriprecious.se
#12 åh va kul!