Go dagens 28/12!
Hej på er gott folk!
Har en fruktansvärd huvudvärk och en hel box som det ska bytas bädd i.. Halmen håller inte den kvalitét som jag önskar så det blir spån hos alla hästarna..
Annars händer här inte så mycket idag.
Hoppas ni haft och får en skön dag idag!
Goddag!
Hoppas din huvudvärk är bättre nu Jasmine.
Idag ska vi bara slappa här, trötta efter gårdagens shopping ;) Ska titta på film och städa undan lite.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

God eftermiddag!
Har precis kommit hem från stallet, hästarna har fått röra lite på sig :)
Ska göra mig lite i ordning nu då vi är ett tjejgäng som ska ses ikväll
God kväll ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

God eftermiddag! :D
var på Torp idag, ush vad massa folk, man blir helt slut! Köpte iaf tre tröjor :)
sedan åkte jag till stallet och red ut på Lenny, FY TUSAN vad kallt det är det är ju typ bara -3 men bor man vid havet så blir det himla rått!
Nu ska jag försöka tina mina isiga tår :)
#3 torp som i uddevalla?
börjar dagen med en tur till stallet och vidare till ett ridhus där jag kånkat bommar och hinderstöd, försit och mest vart snörvlig hela tiden.
Sen hem igen, mocka boxen, lade halmen längsmed väggarna så govlet fick torra å ska snart ut igen med en väninna och hämta in hästkräket. Hennes är redan inne men min ska in. så ska jag strö ut, mäta hö och fodra in. Sen är allt klart.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#4 Japp, hemskt ställe igentligen "/
#5 jo, men de har både hööks och biltema så då brukar jag överleva :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hallå!
Nu är jag tillbaka på banan igen efter en vecka hos svärmor med sjukdom o jul. En kort sväng idag o sen mån o tis o sen åker jag bort igen =)
I dag har de blivit 8 mil på skotern, härlig tur men utan ork då jag fortfarande är sjuk o körde musten ur mig igår. Annars har de inte hänt så mkt, packade ihop alal saker hos svärmor o precis kommit till stan nu. Ska försöka kolla igenom lite här ikväll men nu först blir de ett bad!
hej igen! Nu känns huvudet lite lite bättre.. man blir helt ur form när man är inne på sinfjrde dag med värk i knoppen.
Sambon är ute och röjer det sista i fröken Gs box så nu blir det in med rejält med spån i stället!
Har kikat lite på valpar ..och ja man blir ju hagalen

#6 Haha jo det har dom ju, även om jag inte är ngt större fan av varken Hööks eller biltema :)

(Tänk er hur mycket svordomar följande text skulle innehålla om det var okej att svära på forumet!)
Grannen som bor i bortre änden av min ena hage har satt upp en liten illröd lampa i sitt köksfönster. Den gick igång nu under sena kvällen i ett annars helt nersläckt hus. Det enda som syns är alltså en lysande röd prick längst bort i hagen.
Gick ut och skulle nattfodra och släppa in, trött och sliten, ville bara få det gjort och gå in och sova. Skulle ta in fullblodet och hennes hagkompis som vanligt och hittar dem båda springandes fram och tillbaka med huvudena uppsträckta mot himlen och näsborrar och ögon uppspärrade, frustandes sådär som hästar gör när de är rädda och väldigt skeptiska.
Fick med mycket möda tag i den andra hästen efter några minuter, men mitt fullblod kom jag inte i närheten av, hon bara flamsade fram och tillbaka i slängtrav och stannade sedan som en staty, stirrade på den röda lampan, sprang en bit till, stannade och så höll hon på. I en kvart… Ingenting hjälpte för att få henne på andra tankar, hon var helt okontaktbar.
När mitt humör var tappat för sjunde gången så fick jag tag i täcket framme vid bogen och höll i. Inte ens då la hon av! Utan försökte springa iväg igen, fullt upptagen med att stirra på den röda lampan. Men jag höll i för glatta livet och tvingade på henne grimman och gick in i stallet med henne, där hon genast kastade sig runt och försökte springa ut ur boxen. Stängde in henne och lät henne vara ett tag medan ajg fixade med annat, men under hela tiden snurrade hon runt, runt, runt i snabb takt så att hela bädden blev en ovalbana…
Fixade med frukosten och bytte täcken med mera och höll på i cirka 10 minuter till men när jag släckte ner och stängde stallet höll hon fortfarande på och snurrade, halvt hysterisk. (Så typiskt henne! Hon blir sån ibland.) Vad är det med vissa hästar?! En liten röd lampa skapar total panik! Blir ju roligt att mocka den boxen imorgon bitti. Den brukar inte vara direkt lättmockad i vanliga fall…
(Återigen, föreställ er alla svordomar som jag har censurerat bort!)
Nu är jag för uppjagad och irriterad för att krypa direkt i säng. *suck*
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#10 Oj! Ja det kan jag tänka mig att det sades en och annan ramsa!
#10 haha… Jag känner så väl igen det där, från mitt gamla sto =D Bli sjukt rädd för ngt så korkat… Men det är sånna saker som idag får mig att le när jag tänker på henne, det är liksom Hon i ett nötskal.
Min Pärla kommer jag aldrig att glömma och det är nog mycket pga av just dessa egenheter, så tänk på det Ahnna, en dag kommer du att sakna de dagar när du fick jaga ditt fullblodssto i hagen, när hon blir jagad av ett rött monster =)

#11 Rätt många, om vi säger så… 
#12 Mmm… Just nu är det i alla fall inte särskilt skoj! Har precis mockat sagd box och den var inte rolig! Pållan var för övrigt helt lugn i morse och gick ut i hagen hur cool som helst, trots att den röda lampan fortfarande lös och det inte var riktigt ljust ute än. Får se hur hon beter sig ikväll, jag har ingen lust att upprepa gårdagens procedur! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se