1-2 saltstenar/månad?
Jag tror att jag har ett litet problem, Lord jobbas inte så mycket för tillfället pga diverse småsaker, men arbetet skas tas upp nu igen. När han reds 6dar/veckan så hade han saltstenen (mineraler och vitaminer finns i den med har jag för mig) en rätt lång period och drack mycket. Nu när han står så har han slickat i sig redan 1 hel saltsten (samma sort som ovanför) på mindre än 1 månad, han är inne på sin andra, och han dricker inte alls mycket, han har en 20-25liters spann, alltid fräscht vatten. Han dricker inte ens ett halft spann, jag börjar bli orolig. En hög halt av salt i kroppen är väl inte bra, eftersom att han inte svettas ut det genom fysiskt arbete?
Det är inte bra att äta så mkt salt, han gör det förmodligen för att han är sysslolös. Då måste begränsa tillgången på salt till honom!
Se till att ge honom mat att äta i stället, grovfoder att tugga på.
Han får ju mat med, han har hö över natten, morötter, kaker och annat att tugga på under natten.
håller med Anna, ge honom mer stråfoder att sysselsätta sig med och ta bort saltstenen.
För övrigt låser jag denna tråd då jag tycker att den hör hemma bättre på Ridsport hoppas du förstår och inte tar illa upp 
Mvh Anna, Medarbetare på dressyr.ifokus