Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 838 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 21/12

Jahaa.. då var det tre dagar kvar till jul!

Ska ni släppa ut mina vilddjur i en ..solig!!!!…hagen!

Här är idag helt underbart väder så efter fruktost ska familjen gå ut och njutaGlad

Peppe
0

God morgon!

Här är det faktiskt också helt okej väder, ligger på nollan och himlen är vit/ljuuuusblå

Idag blir det en tur i skogen tror jag. Dressyrträning nästa vecka igen så nu måste jag ju hålla igång honom =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

IDag är det skinande sol, ljusblå himmel med några få molnpuffar här o var…. Jag är inte det minsta bakis idag, började dagen med en stor tallrik risalamalta :)

Ska eventuellt nu åka till ängens gård och titta när Elin tävlar Jandar i hoppningen idag, de siktar på klubbmästare och har bara två direkta konkurrenter, och hon startar sist, så vi ska väl vara på plats om en timma så hinner vi se henne rida ^^

Dvs majoriteten av de som var här igår ^^

annars så är dagen planerad som så, städa lägenheten på flaskor, burkar och tallrikar från julmiddag/festen igår, i stallet mocka o blanda foder, hem och duscha och sedan på grötfrukost kl 17 hos min svågers familj,….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Gomorgon!

Fortfarande sjuk, dock inte feber längre, och gubben har nu fått samma jävliga förkylning som mig… Va på glöggkalas i går kväll, eller ja kalas för våran del e o ta i, vi va dit o åt middag o sen kvar o träffade resten av folket o for sen hem vid 21, jätte hängiga.

Så idag blir de lugnt, ska på höjd ut o hugga (läs tjuva) en julgran till svärmor men mkt mer  blir de nog inte.

Hoppas ni får en bra dag o håller er friska!

Ahnna
0

Här är det på väg att bli soligt, tror jag. Men snön ligger vit och kall (och hal) och allt är djupfryst igen efter nattens köldgrader.

Hade en "skitrolig" kväll igår, med 4 små ponnyer på rymmen och 2 heltokiga större hästar springande som idioter i sin hage. (Men det var tack vare att de gjorde det som jag märkte att nåt var fel.) Hittade ponnyerna glatt ätandes av grannens nyponbuske, så det var ju för väl att de inte drog iväg flera kilometer mitt i mörka vinterkvällen! Foten i munnen Men shit, vad svåra de var att få med sig hem! Ledarstoet, min 4-åring, är väldigt filurig till sättet och busade förstås järnet så fort jag kom nära henne. (Hon som annars kommer galopperande emot mig och gnäggar när jag kommer in i hagen.) Tyckte väl att det var skitkul att skutta runt i grannens snötäckta trädgård…

Fick hem dem till slut i alla fall och fick sätta mig i mörkret och laga staket. Eftersom 4-åringen och hennes föl går på lösdrift så var jag så illa tvungen att leta rätt på orsaken till rymningen och laga direkt. De höll sig på rätt sida om staketen på natten i alla fall och nu är hela flocken ute och "sköter sig", i alla fall såhär långt. Obestämd Man tappar ju förtroendet för dem när de drar iväg sådär, man kan inte låta bli att undra hur länge det tar innan de hittar ut igen. Särskilt fölen är ju påhittiga och busiga såhär års, 5 och 8 månader gamla. Så fort elen sviker minsta lilla så är de där och tuggar på trådarna! Hur lätt är det att hålla bra el när det är en halvmeter snö som ligger över de understa trådarna lite varstans? *sucka*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anna
0

Godmorgon ;)

Vaknade nyss. Solen skiner och det är jättefint ute! Tyvärr ingen snö =(
Ska till stallet nu snart, äta något först bara.

Ikväll blir det slapp.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cilla89a
0

God morgon..
Gick upp 7.30 idag, släppte ut hästarna och gav dem hö, sov sedan till 9.30 då jag gick ut i stallet och mockade och fixade och sedan tömkörde jag Brimad.. Var klar 11.30, duschade, åt frukost och nu sitter jag här och ska strax ut med Wilma och sedan ska vi på jul-middag med släkten vid 13.30.
Så himmla tråkigt, får ta in hästarna redan vid 13, för sen kommer vi inte hem förrens ikväll och vill inte ha dem ute när det är mörkt och ingen är hemma, typiskt nu när det är så fint väder :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hppar in igen och berättar att vi nu har varit iväg nere i Ottebylund!

Tog bilen och for iväg, ni som kommer till Öland måste bara komma ner till södra udden och uppleva lunden och strandängarna! Det är helt fantastiskt!

Bakom barnen i skogen och på ängarna kom vi mycket nära flera av hjortarna som går här nere.

Lindbygarden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till från shäferiängarna.. inte ngn god skärpa eller så men den lyckas återge hur stora dessa ängarna är! Precis brevid barnen kan ni skymta Långa Jan långt därborta.

LinaN
0

Det blev ingen placering för Elin och Jandar på klubbhoppningen, de slutade med 16 fel. inte alls deras dag idag.

Själva bojkottade vi grötfrukosten då vi när vi är på tävlingsplatsen får reda på att "nä, det är flyttat till kl 14 istället" oh då var klockan 13.30… oj vad glad jag blev, och när gubben min ringer för att prata med sin bror har brodern inte tid och skiter i vilket. så nu är jag rätt less på den ingifta familjen för de krånglar jämt.

ska äta litet middag nu, sen ska vi ut till stallet och där väntar  marängtårta då Elin trilla av Jandar för några dar sen ^^ sen ska vi hem och göra oss iordning sen hem till en tjej och gå på "seans" för att ta reda på vem som spökar i logen i stallet :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

fridak
0

# 7&8 Öland är fint! Var länge sedan jag var i Ottenby, men kommer iaf till Grönhögen på julafton:)

jag har jobbat idag. lyckades med att få av skurrondellen på maskinen och försökte fästa den i minst 10 min tills jag testade att skruva åt andra hållet och den klickade i med en gång… det blev nästan lika roligt på nästa ställe där någon trampat in ett enormt tuggummi i heltäckningsmattan. hittade inget kylspray på städvagnen, springer bort till städskåpet som ligger i andra änden men där finns inget heller. får bort det mesta med skrapa och kam och fortsätter städa, när jag tagit slut på papperet på vagnen till toaletterna så hittar jag kylsprayet under allt papper…

fixat med julklapp till stallägarn från alla utom en i stallet, blir jättebra:)

och sen har jag inte gjort någonting. tittade på pålle i hagen och han stod på alla fyra så han mådde nog bra.

LovisaJacobsson
0

Godkväll!

Idag har det varit fullfart!

Vaknade vid 8, upp till stallet och rida Lenny en sväng ut i skogen i det härliga morgon ljuset :)
Åkte sedan hem frächade till mig och sedan in till Udevalla för att handla julklappar… (hade inte handlat en ända innan idag >< )
Jag lyckades hitta till dom flesta och nu är det bara två kvar…. puh!

Hem igen byta om och sedan bar det av till några vänner för en trevlig kväll :)
Nu är jag hemma igen och slappar vid datan :)