God morgon 19/12
god morgon gott folk!
Här började morgonen dramatiskt med en blockhalt häst!! Det var lille Tjalle som hopppade på tre ben och vägrade sätta ner hoven..
En liten liten sten hade kilat sig in i hoven.. en yttepytte sten, stor som ett spikhuvud ungefär. Nu är den borta, hoven jodopaxad så håll tummarna för att allt blir bra nu! Hovböld kanske det kan bli av det men bara inget mer.
Idag ska vi julstäda och slå in klappar! Sambon har köpt julgardiner som vi också ska stryka och hänga upp. Jag tänkte göra en liten genomgång över nya artiklar här på forumet samt kika lite på stenskyltars hemsida..
Ha en skön dag gott folk!

Hoppas det går bra med Tjalle!
Jag sitter och väntar på hösilageleverans, borde komma närsomhelst. Lyckades få loss min transport som suttit fast i snön sen förra veckan mitt på uppfarten, så nu ska "högubben" kunna åka in och lämna hösilagepallarna nära stallet. 
Hoppas kunna se lite på mina dressyr-DVD:er idag också, samt förhoppningsvis rida ut en tur om det inte är för isigt överallt.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Go morgon!
Jag skulle ha jobbat idag men ligger hemma med feber o håller på o hostar lungorna ur mig o har gjort de hela natten. Så min plan för dagen e väääligt lugn, ska försöka ta mig på apoteket o köpa nå hostdämpande. Lär aven bli till o hämta gubben på jobbet, han börjer bli ruggit förkyld han med o så har han klagat på ont i magen sen igår o när han klagar då har han ont. Dock får jag inte ur han mer, vad de e för ont i magen, vart osv… Karlar!!

Jaha, kul morgon det blev då… Hösilageleveransen var först lite sen, sen körde han fast hela lastbilen i min gräsmatta (bredvid uppfarten) och där fanns naturligtvis ingen tjäle under snön utan bara kvicksand och lera. Ringde hit en granne med traktor, försökte få loss lastbilen i cirka en timme ute i slasket. (In och bytte kläder, ut igen.) Fick tag på en bärgare, vänta på den, experimentera med en massa saker för att försöka få loss lastbilen utan bärgare… Sen kom bärgaren och då var lastbilen loss på 10 minuter. TVÅ TIMMAR ute i slask och regn helt i onödan! 
Det blir ingen ridning idag, jag måste torka och tina upp nu så att jag kan åka och köpa foder sen innan de stänger. Försöker motivera mig att laga mat också så att jag inte somnar av hunger och utmattning. (Sov dåligt inatt, har en allmänt dålig dag med kroppsliga krämpor.)
Varför kan det inte få vara sommar jämnt?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#3 Nej fy så taskigt:o(
Här är Tjalle hältfri!:o)
Jullov! =D
Fick betygen idag med. 240p sammanlagt. Skitnöjd! Och vet att jag kan få ihop minst 250p nästa termin, så… :) Känns skitbra! 2 MVG, 10 VG och 5 G. Har höjt mig i 3 eller 4 ämnen sedan förra terminen… *glad*
Nu ska jag slappa och njuta av lovet!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Kanon Anna! Grattis till fina betyg!

#5 Visst är det underbart med jullov?! :D
Idag var det julavsltning i skolan så himla skönt!
Också vi fick betygen idag, 4 MVG, 1 G och resten VG (orkade inte räkna xD )
Nu har jag varit ute i skogen (hann innan det blev mörkt, Lycka!) med Ponnyn och haft det skönt :)
# Får gratulera dig också till toppfina betyg!
Go'kväll :)
Idag blev det löjligt lång sovmorgon, måste verkligen ändra på mina sovvanor… var vaken i kanske en kvart innan jag åkte till stallet, frukost bestod av en bit kladdkaka.
mocka, red en stund men paddocken vart så extremt tråkig, tung och våt så Harry orkade inte jobba. Men han får komplimanger av stallkamraterna att han rör sig fint.
Hovis var ute o slog på tappsko på en och skodde om två hästar i stallet och jag berätta att harry gick mkt bättre nu sen han korta litet mer i tårna än han gjort tidigare…. så ev kanske ska vi börja verka oftare än var 12e vecka och då skulle hovis se om han kunde gå ner i pris eftersom han vet att jag har det svårt med ekonomin nu.
har sedan hunnit städa badrummet, så rent var det inte ens när vi flytta in kan jag lova! fyfan vad räligt det vart under badkaret… köket är nästan helt ok, nu är det b ara vardagsrummet som ser stökigt ut så jag ska försöka skapa illusionen i bokhyllorna av att det är ordning. smått omöjligt när man är hobbyist dessutom…. ska köpa vitrindörrar på ikea i frostat glas så man kan gömma röran därinne ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.