God morgon 14e december!
God morgon!
Överlevde ni Lucia igår?
Jag har sovit jättedåligt för jag haft så ont i en halsmuskel som jag sträckte igår när jag flög av, så jag har ringt till jobbet o sagt att de får plocka in nån annan… har liitet ont om man säger som så…. kan inte vrida på huvudet….
Men i övrigt är det helt ok.
Ska ut till stallet senare ikväll kring 18-snåret och innan dess ska jag sortera tvätt coh boka tvätttid…. ev åker vi och rollspelar med litet kompisar också, men vi får se vad som hinns med.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
God morgon godmorgon!
Uscha då att du gjorde dig såpass illa Lina.o(
Här kommer det strax folk och kikar på mina unghästar, lite pirrigt!
#1 håller tummarna för dig då….. är mest stel o kna inte vrida huvudet normalt….. försöker bli av med den turen som jag skulle ha jobbat idag men har jag otur nu så kommer jag bli tvungen o jobba…. :S

God morgon!
Jag uppmärksamde inte lucia alls ärlgit talat, trodde det var i fredags nästan…
Jag är svinigt trött och slö idag, har varit ute hos pålle på morgonen som fick vila. Gjorde bara iordning stallpysslet och för medryttaren. Kunde däremot glädjas åt att göra iordning ett nytt träns till pållen som matchar (galopp)träningssadeln, blir nog jätte bra :) Hade även på mina nya stigläder på dressyrsadeln så de dåliga jag har på nu kan få komma över på träningssadeln.
Ska in till stallet och skitjobbet i stan och jobba kvällspasset snart, ska bara äta lunch, skyndade på och var ute kort stund i stallet i morse för att kunna komma hem emellan och äta lunch.

God middag ;)
Hittills har jag inte gjort ett dugg. Ska till stallet efter idolreprisen och rida en sväng i skogen. Han har vilat i 3 dagar nu så måste ta tag i detta nu eftersom vi bokat första dressyrlektionen den här veckan :P
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
God(?)dag!
Fick ju hem min nya dator och min nya skärm i förrgår, kopplade in allt igår. Idag krånglade den som satan, tror ni inte den gick och kraschade när jag skulle starta den?
Så nu måste jag installera om Windows helt och hållet, den vägrar starta pga att en systemfil saknas i Windowskatalogen. H*lvetes ljudkort som förstår allting säger jag bara.
Så nu sitter jag vid min gamla tråkiga dator och döööööör. Var så glad över det nya och så kraschar allt. Suuuuuuuuk.
Men på tisdag/onsdag ska den vara fixad iallafall…
Och jag har även migränkänningar så idag ska jag nog inte gå utanför dörren känner jag.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

God Middag!
Idag har vi fyllt alla boxar med spån i nya stallet så nu kan dom andra fyra pållarna komma ikväll=)
Sen har jag städat och fixat lite här hemma. Har även gjort tacos! Gottigt=)
Å nu ska jag bort till stallet för att köra tomten te kyrkan:p
Ha en fortsatt bra dag=)
Go midda'! Har pluggat lite BE-teori idag, städat och fixat, lekt lite på tradera, försökt redigera film men det blev ingen ordning på det så jag tänkte lejja ut det till bättre kunnande :P
Ska snart pallra mig till stallet, måste bara vänta tills en auktion går ut! Får väl se vad det blir för aktiviteter idag, antagligen bara lite borst och pyssel för hon var så duktig igår på träningen! :)

Ehum… har Lucia varit alltså? Okej… Märkte inget av det! 
Var ute och red idag igen, dock på min egen häst. (Igår red jag en av grannens basjkirer - vilka coola hästar!) Det är väldigt vad svårt och stelt det är att försöka få till en hyfsad form på en häst som har haft mycket vila den senaste tiden… Den kanske bidrar att skogarna är översvämmade med vatten och vägarna har 30-40 cm snö överallt, men i alla fall. Det blev än trevlig utr ändå med min lilla brunbjörn.
Försöker nu tina upp tillräckligt mycket för att gå ut igen om några minuter och fodra och mocka.
Försöker hitta ett recept på nån trevlig julrätt, eller julgodis, julkaka, whatever. Nåt som jag kan laga/baka och ge bort i julklapp till brorsan. Det är väldigt vad lite recept det finns på nätet! Har nog bra hittat 500 eller så, men inget passar… 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#8 rocky road verkar supersmaskigt, finns på nån tv4-sida….. massa mumsigt…. :D o man kan byta ut nötterna mot annat gottis.

#9 Oki, måste kolla! (Rocky Road är ju en glassmak…?)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#9 Ja det har jag också spanat in! Men jag har fått nog av bakande för ett tag framöver nu, höll på hela kvällen igår och förra veckan blev det en rejäl laddning lusekusar :)

Idag stötte vi på en älg i skogen IGEN. jag har aldrig sett en älg i hela mitt liv förut och nu har jag hunnit med 3 st sen jakten började. Blacky börjar bli älgsäker nu iaf 
#12 min häst är iaf bambi-säker, ser nästan alltid rådjur varje gång vi rider ut. Dock har jag vart förskonad för älgar hitendags. ^^

Godkväll!
Dagen har spenderats på stallet med ridtur, ponny "jagning", stall pyntning och helgens a´ndra Lucia tåg.
Lucia tåget gick inte speciellt bra, alla hade inte varit med å tränat och pga blåsten så var det vissa hästar som flög…
Men aja igen skadade sig förutom alla stackars människor som lyssnade…. Öron inflamation Haha

#13 ja vi brukar se både det ena och det andra när vi är ute :P
Det roligaste var när jag och en kompis galopperade uppför en jättelång backe och det satt en trana på vägen. eftersom det gick uppför hela tiden så kunde den inte lyfta så den typ "skuttflög" framför oss ända till toppen :P