En svart snygg fullblodshingst som numer är i england tror jag. Vet inte om han lämnade så bra som förväntat. Sen kan han ha avkommor i tyskland´. Jag ska ta fram lite info åt dig.

Jag var och provade en Strawinsky valack i fredags :) En helsvart, 3 åring, 168.. Mycket trevligt temprament! Bra gångarter, otroligt välbalanserad och lätt för sig för att bara vara 3.. Kändes mer som en 5 åring att rida.. Mamma tävlat svår dressyr, och även hon hade varit väldigt lättlärd! Kanske därifrån det kommer? Dock väldigt unghästful för dagen ;)
Inget köp i alla fall. Kändes inte helt 100, och det var väldigt mycket överpris.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Låter som den jag ska provrida på lördag. Varför tycker du att det är överpris? berätta gärna mer! :)
Här kan du kika på hans stam och lite till
Träffade Stravinsky i Danmark 2000 i Herning. Tror jag har några pappersfoton någonstans långt bort i gömmorna…

#3 PM :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Stravinsky är en kanonfin hingst att titta på men som lämnar mycket att önska vad gäller härstamningsbiten. Det är för mycket "okänt" och för mycket tyskt-polskt bakom honom för att jag skulle våga lita på någon eventuell superförärvning.
När han tidigare ägdes i Sverige marknadsfördes han hårt av ägaren med hänvisning till hans avkommor i Holland. Jag har suttit och gått igenom varenda resultatlista som KWPN har gett ut vad gäller den aktuella årgången i Holland och resultatlisorna och den svenska marknadsföringen gick allt annat än hand i hand med varandra…
Han har en avkomma som selekterades och såldes på en elitauktion i Holland eller Tyskland för någonstans kring €30.000 och även om selekteringen i sig var med beröm godkänt så är köpesumman inte särskilt hög i dessa sammanhang. Vad som sedan hänt med avkomman vet jag ärligt talat inte!
Jag kan ha helt fel om hingsten men själv skulle jag aldrig använt honom på någon form av sto förräns han verkligen bevisat vad han duger till i avelsboxen. Därmed inte sagt att min åsikt är den rätta, jag delar bara med mig av de kunskaper jag förhoppningsvis tagit till mig under de över 25 år jag studerat engelska fullblodslinjer inom ridsporten.
Sedan beror ju mycket även på vad du i slutändan har för ett mål och ett syfte i ett eventuellt inköp av denna häst.