Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1281 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 9/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon gott folk! Hoppas ni sovit gott!

Här ska det förberedas för "kaninflytt" då två kaninungar är tingade. Sen finns det inga kvar som ska säljas. Lät para Siames för två dagar sen så vi får se om hon blev dräktig.. Nåväl det var kaninsnack det..

Hade några över som kikade på Fellow igår, han skötte sig exemplariskt. Gör inte saken lättare alls, han är verkligen en guldkille synd bara att han inte har lite mer rörelser..

Ska jag spara honom så blir Mats T och AnnaL (från ifokus) ett måste då det vore synd och skam att inte ta hand om hans hoppförmåga.

Idag är det vardagliga ting som står på schemat, barnen är fortfarande förkylda så det blir till att ta det lugnt..De små pälsiga ska kammas och klippas klor på så de är fina inför sin flytt.. Ha en skön dag gott folk!

Bjuder jag på en liten "kaninbild" så här på morgonen, då vet ni vad jag ska pyssla med!

MiaMaria
0

Gomorgon!

Åhh vilken söt liten ninis!! =)

Skickade nyss iväg gubben på jobbet, jag e ledig idag, såå skönt! Ska springa på stan o jaga julklappar, gruvar mig, har inte en blekaste aning om vad jag ska köpa… Ska pröva fixa med hemsidan (som jag av nån konstig anledning skaffat mig…) o lägga in massa saker jag ska sälja där o så blir de ett julstäd, ordentligt julstäd!! Trist men behövs!

LinaN
0

Åh! kanickel! :D

hade det inte vart för mina pälsdjursallergier så hade vi haft ett helt menagerie hemma ^^ vill så gärna ha tamråttor igen.

Idag så blir det till o skrapa ihopa litet julpynt som ska med till stallet så jag akn pynta boxen på fredag…. dock kan vi inte ta granris i år för den nya tjejen är tokallergisk mot gran.

Ananrs så fick jag en julklapp av mamma som jag öppnade bums! en DVD om hur man lär sig tvåändsstickning…. tror det vart en pik fårn henne :D

Idag verkar vädret vara på hyfsat humör, jag ser en ljusblå himmel och solen reflerkteras i grannarnas fönster på andra sidan cykelvägen, det verkar vara kallt ute med, rimfrost på hela gräsmattan, så förhoppningsvis är hagarna frusna och det betyder:

INTE LIKA LERIG HÄST IMORRN NÄR HOVIS KOMMER!!! :)

Idag blir det troligtvis en liten uteritt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

#1 men hallå där! ligger den uppe så man kan komma in och tjuvkika? Ha det så roligt på klappjaktenOskyldig

#2 nakenrådisar då?

LinaN
0

#3 Hua! icke! nakendjur har jag så oerhört svårt för…. oavsett om det är hund katt eller råtta/marsvin eller whatever….. *rysa* visst är de varma i huden o har litet päls på öron och svans men nej….

Däremot har jag fundering på att skaffa iller nångång…. men vete tusan om man vågar det med hunden o katten som det är nu.

Anna
0

Godförmiddag!

Skola idag, är just nu hemma (har låååång lunch, fram till 12.20). Ska vila och äta lite, sedan tillbaka till skolan för att ha de tre sista lektionerna, bl.a engelskauppsats. Det går nog bra.

Efter skolan ska jag hem igen och plugga lite svenska, annars inget planerat :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ElinH
0

God.. eftermiddag. ;)
Sitter i skolan nu och slutar vid fyra.. sen blir det tåget hem så jag är väl hemma till fem någon gång. Blä.
Har inget direkt inplanerat men måste göra klart en massa skoluppgifter jag aldrig orkat/hunnit med och göra…

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Middag!

Idag känns det som jag visat Dutchess hela dagenTungan ute Alla vill komma hit å se henne och jag kan ju inte bara säga att dom inte får! Haha!

Men har iaf hunnit laga lite mat och städa undan lite här i huset emellan. Tur att hästarna går nedanför våran trädgård så det är nära å bra iaf=)

Nu ska det bli att åka å hämta stolpar till hagarna som ska byggas bakom stallet!

Ha en fortsatt bra dag allihopa!

MiaMaria
0

#3 ja så fort den är klar så ska alla här få ta del av den =) Fast alla saker har ju du redan sett o vissa befinner sig ju hemma hos dig =)

Anna
0

Fick tillbaka våra matteprov på matten idag - mitt första VG på ett matteprov någonsin Skrattande Att det var ett svagt VG spelar iiiingen roll, är så nöjd! Speciellt eftersom jag var 100% beredd på att ha kanske 3/20p på VG-delen, men jag hade 11/20 på B och 20/20 på A. Kanske t.o.m orkar kämpa ihop ett VG i slutbetyg nästa termin…

Sedan var det engelskauppsats på sista lektionen, gick kanon, och nu sitter jag och lyssnar på musik och skriver lite på en argumentationsuppgift vi fått i svenskan.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lindbygarden
0
LinaN
0

*pust o stön*

Nu är jag bra mör, jag åkte på en extrahäst idag…. två boxar att mocka två omgångar hö och foder att ställa iordning… O Lisa är inte världens lättaste häst o rida jag lyckades strundvis jobba ihopa henne. Men jisses så seg jag är… ska snart lägga mig för vi ska åka till stalllet kring 8.30-9.00 nånting för att hovis kommer vid 10.

Vill hinna mocka o sån innan. o julpynta litet :D sen hem o bara softa resten av dagen, på tors o fre ska jag jobba!