Tömmar köpes
Är ute efter ett par tömkörningstömmar, längd och material spelar ingen större roll.
Skriv vad ni har eller PMa. Finns även på epost, fotograf@annaattlid.se.
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag har ett par som är 6-8 meter nått. svarta vävband. Som bara ligger o tar plats antingen i källaren eller i stallet…. vet inte exakt men är det intressant så hojta till.
100kr+frakt, postens förfrankerade gröna kuvärt kostar 33 kr
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Låter jätteintressant!
Jag hör av mig, ska se om någon har billigare någonstans. :)
#2 gör så :D kolla blocket, hastnet och hastannonser.se så hittar du säkert nått…. jag har ju ett par till men just dessa skaffa jag för att de vart kortare o jag skulle ha till long-reining ^^ så jag blir inte helt olycklig om jag inte får dem sålda ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Kan passa på att tipsa om att själv skulle jag inte ens lägga en 100-lapp på tömkörningstömmar i annat än läder då de helt enkelt är för lätta och inte värda pengarna.
Jag har själv Globus-tömmar, kostade mig nya strax under 500kr, är inte nära samma kvalité som tärnsjö-tömmar jag brukar låna, men klart bättre än alla andra icke-läder jag någonsin provat, känns som att det inte ens går att tömköra med våvribb-tömmar numera…
#4 Tänker också lite så, vill inte lägga en krona över 100 om de inte är i läder, och läder är jag inte i behov av just nu.

Vill du komma undan billigt med tillfällig lösning går ju kraftigare rep bra, kan man köpa metervis och klippa till i den längd man själv vill ha. Jag skulle nog hellre titta på rep med mer tyngd i än just vävband, är inte alls förtjust i vävbandstömmar.

Jag förstår inte varför ni vill ha tunga tömmar? Alla kuskar jag har pratat med har rekommenderat lätta tömmar och jag tycker likadant. Blir de för tunga kan man inte finlira alls eftersom alla små rörelser fastnar i tyngden på tömmen. Lädertömmar är bra, men de flesta är alldeles för tunga på grund av att de är för breda och tjocka.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Ny tråd för tömval skapad så slipper det bli så många poster i annonsen som inte berör Attlids förfrågan. 
Har hittat ett par för 70:- + frakt på blocket, hon skickar de imorgon ;)
Tråden kan låsas =)