god morgon 6/12
God Morgon allihopa.
Japp, ni ser rätt klockan är 4 på morgonen.
Somnade med sonen vid nattning, vaknade nu pigg och utvilad =) Får se om jag känner mig lika pigg och utvilad framåt eftermiddagen
Vad ska jag göra idag då? Alvina ska tömköras. Ideal ska få ha selen på sig för första gången, Amulette likaså.
Ska även släppa ihop hingstarna så dom får rusa av sig lite. Ska bli spännande.
Ska försöka komma ihåg att ta med kameran ut och knäppa lite kort på underverken.
Hoppas ni får en bra dag.
God morgon!
Hoppas förkylningen e bättre nu exiting?
Här yngste sonen krasslig så våra planer på att bege oss lite längre norrut på ön får vänta tills en annan dag.
Ska nu ge mig ut och avmaska unghäst /föl mot spolmask. Lite knasig tid på året men den yngste var avmaskad med annat preparat i höstas vilket inte tagit spolmask..
Så skickar vi träckprover i vår sen.
Annars så ska jag fortsätta förbereda Fellow för vuxenlivet därefter ska jag röja bort utspillt och nedtrampat hö ute i hagen samt mocka ur de högar som finns.
Kommer också att gå igenom TR en gång till samt kika hur det ser ut med tävlingar i Kalmar län nu i vår.
Ha en skön dag gott folk!
Morrn morrn!
Inga större planer för dagen, kanske rida en sväng i skogen om det är väder :)

Morrn!
Ska förbereda mitt sto + föl för julmarknaden imorgon. Stoet ska dra vagn och fölet ska gå vid sidan, men hon har blivit för stor och stark för att gå fastknuten i skakeln, så jag måste få någon att leda henne istället. Typiskt… Hoppas att det inte blir för halt och slaskigt bara, eftersom stoet är oskodd.
Annars ska jag bara städa hela huset grundligt eftersom familjen kommer på besök efter marknaden imorgon. Alltid lika kul att ha disk, dammsugning, sopning, skurning och allmänt skrubbande på schemat… 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#2 Va härligt med en skogstur! Jag har typ bara samlingar med buskar här nere… kan man knappt kalla för skog

Blir nog en skogstur för oss också idag. Blev så inspirerad av tömkörningstråden igår så jag var tvungen att tömköra :P gick helt super, har inte tömkört ordentligt sen i juni/juli
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Idag ska vi ev rida en sväng jag o den nya tjejen i stallet, så då blir det två unghästar som ska ut samtidigt ^^
Sen är det bara tråkiga sysslor hemma som ska göras, förutom att jag ska försöka baka lussekatter. :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#5 Vill vi gärna se bilder på!

#7 det var för mörkt för att fota :/ men ska försöka få med nån fotograf när jag rider nån gång =)
Men här är en bild från förra sommaren, första gången han tömkördes =D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#5 vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg Peppe, det är ju just det vi vill med sajten, att inspirera
#8 Jätte fin! Ska bli roligt att se lite fler bilder på honom!
Ändring i dagsplanen.
Luciatåg nere på byn och min lilla medryttare ville låna Alvina, om do hittar en transport. Hihi, skulle vara kul att se lillhästen i ett luciatåg.
Ska hem till en god vän ikväll och fira henne, hon fyllde ju år i onsdags, vilket jag totalt glömde bort
men bättre sent än aldrig.
Blir lite vin och skitsnack
trevligt.
Så ikväll får ni vara utan mig här inne. Nu ska jag ut och fixa hästarna. Och skaka av trådrna till hagen. Förstår fortfarande inte hur det kan fastna så mycket snö på så liten yta…
Jag gick nyss upp, härligt, har sovit i 12 timmar så nu är jag utvilad!
Ska äta frukost nu, sedan blir det stallet. Ska gå en promenad med Wilda och även försöka tömköra henne lite, kanske tömköra i skogen om det går riktigt bra. Vi får se hur hon lyssnar och vilken sida hon vaknat på idag (läs: om hon är brunstig eller ej)
Och även jag har inspirerats av denna sida vad gäller tömkörning, så en eloge till er =D
Ikväll blir det plugg, har två prov och två uppsatser nästa vecka.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#12 Tack så mycket för dom vänliga orden
det känns väldigt bra att vi får så stark respons alla redan här på sajten =)

Är sajten inte officiell ännu?
www.stuteriprecious.se
#14 Den är inte lanserad ännu så inte många som känner till den.
#14 nopp ni är försökskaniner 
#16 nu tänker jag på sagan om ringen där de sa Kanicklar…..
Försökskanicklar ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#17 Så länge man får pantoffler till kanicklarna så är jag nöjd… 
www.stuteriprecious.se