Annons:
Etiketttävling
Läst 2731 ggr
Aussie
4/3/16, 1:11 PM

Börja tävla dressyr vilken klass?

Heej!

Jag har ridit western i några år nu och innan dess aldrig riktigt tävlat dressyr på riktigt… Men nu har jag "tyvärr" fått en annan häst som är en dressyrhäst och jag har blivit sugen på att tävla, men jag har inte direkt nån koll på detta med klasserna osv. Jag tänkte fram tills idag att man börjar med LC (valfritt om man sen väljer 2, 3 mm.?). Men läste i något forum om några som funderade på att börja i LB? Men måste man inte ta sig igenom LC först? Sen läste jag någonannanstans om en debutantklass innan LC? Är det något obligatoriskt? Aldrig hört om innan iaf.

Och hur funkar det att ta sig från LC till LB isf? Bli placerad två gånger med resultat över 50% väl? Tills typ MSV:A eller något sen ändras det lite?

Jag trodde jag hade koll men har blivit förvirrad nu haha

I övrigt så har jag grönt kort och vet att jag lär behöva köpa ryttar- och hästlicens :) Så det behöver jag ingen hjälp med att klara upp, bara detta med klasserna.

Annons:
[RC1393]
4/3/16, 1:22 PM
#1

Du kan starta vilken lättklass du vill (LC, LB, LA) utan kvalifikation för regional tävling, tror det gäller i Msv C också🤔 Inte helt hundra, TR är lite svårläst ibland😃

Aussie
4/3/16, 1:28 PM
#2

#1

Tack för svar! Svårläst kan man lugnt säga ;) Men varför kan man bara börja i till och med LA sådär bara ? Känns mer logiskt att man börjar från botten eller?

eefoto
4/3/16, 4:32 PM
#3

Alla klasser upp tom MSVC är öppna både lokal och regional. Från MSVB och uppåt måste du ha kvalat (ridit på över 62%). Jag red tex varken LC eller LB på min foderhäst utan startade direkt LA. :)

Just varför alla "lätta" klasser är öppna kan jag dock inte svara på. :)

 Erika, ~värd på dressyr~

Aussie
4/3/16, 11:54 PM
#4

#3 Åh hemsk tack för svar!!

Upp till toppen
Annons: