Annons:
Etiketttävling
Läst 2247 ggr
eefoto
2016-01-07 01:45

Tävling 2016

Redovisa era tävlingar här. De ni tänkt åka på, planering, resultat eller allmänna tankar om tävlingsåret med mål etc!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Annons:
ponnyrider
2016-07-17 22:34
#1

jaa, varför inte? 😃

har börjat tävla dressyr med min ungponny (tills vi kan hoppa samlat) och han är som en ängel på tävling.  Är stencool och på banan också. Var med i div. III och vårat lag kom hem med vint i kat. C och D varje tävling ioch laget kom 2a i totalen. Dock var det inte jag och Ned som gjorde det men vi fick över runt 60%. Även fast det var dressyrryttartest så kollar domarna på hästen och dess form så hans form drog ner det, medans resterande i laget fick över 66% varje gång. Lite tråkigt men vi är nöjda. 

Målet med LB av året som är kvar är att få runt 55%. Måste bara säga att första LB var kaos, men vi kom runt levande och 1 snäpp mer lärda. Kan ju säga att jag och tjejen som kom 2a hade vår skitdag, 43 och 47%… Och tjejen som vann satt på en fantastisk ponny och skrapade ihop 69,754% och deras andra tävling. Så vi hade lite motstånd 😉 Men slutpratat om det där tråkiga…

- 3/9 Säterbygdens Ridklubb, LC, LB. Få över 60% i LC och runt 55% i LB.

-( 8/10  Hofors Ridsällskap  LC, LB. Samma mål som i säter)

-  15/10 Falu Ridklubb rider då bara LC och får se om jag hoppar dagen efter på hemmaplan.

- 16/10 är det hemmatävling hoppning… Falu ryttarsällskap som verkligen är hemma på två sätt, på samma gård. Ush, nu måste man välja lite här så inte den stackars ponnyn blir helt slut. Främby ligger nära och har bra dressyr tävlingar så då kan det bli att han går en klass i falun och hoppar LD cl hemma sedan. Väldigt smart att man inte måste åka någonstans då… 

- och sedan evenuellt leksands ridklubb 22, Åsebo 23. Båda har bra klasser men vet inte vilken av de vi åker på. Eller om vi åker på någon, fast som det ser ut nu så blir det inget av det.

 Men det var min virriga plan som egentligen inte borde kallas plan men ja, ni som bor i dalarna/gävleborg och har tävlat på hofors, är det värt att åka dit och är det en bra tävlingsplats?

Upp till toppen
Annons: