Annons:
Etiketttävling
Läst 2605 ggr
eefoto
1/26/15, 2:45 PM

Tävlingsresultat 2015

Nytt år medför nya resultat!

Fyll tråden med era resultat och gärna bilder på er och era härliga dressyrhästar och ponnyer!

 Erika, ~värd på dressyr~

Annons:
eefoto
4/1/15, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I söndags var det dax för tävling i Åtvidabergberg. En regional LA:3 debut både för året och debut i klassen. Vädret var lagom roligt med konstant regn..:/ Han var super på framridningen men vi tappade tyvärr en hel del på vägen upp till ridhuset..Trots inte mycket framåtbjudning och galopp i första ökade traven..Slutade iallafall på 66,86% och en tredje placering av 20 starter..Ganska bra start på säsongen!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Eklang
4/14/15, 10:47 PM
#2

Med en helt katastrofal uppvärmningstävling på hemmaplan (utgick), och en rätt usel första lokaltävling för året i bagaget (52%) så gick vår tredje tävling 4/4 faktiskt rätt bra! 

Hon kändes pigg och framåt, vilket är vårt största problem, och riktigt med mig. Dessvärre glömde jag vägen av eufori så det blev 2 minuspoäng haha. Men 62% lyckades vi skrapa ihop i alla fall, och en andraplats :) Nu laddar vi om inför lite hopptävlingar nu närmast och sen kör vi lite dressyr i början på Maj igen. ;)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

eefoto
4/23/15, 10:03 PM
#3

Är i och för sig nästan två veckor sen nu men vi kör ändå..:)

Udden 12 April lokal LA:3. Något konsekvens framridning vilket ledde till en ojämnhet i formen och bjudningen fram till bettet. 

Började rätt bra med fina ökningar och bra skänkelvikningar. Halten med bryggningen blev ojämn och alldeles för kvick. Tyckte jag fick något dålig respons på mina hjälper efter skritten dock. Första förvända var helt ok, lite dålig energi vilket såklart drar ner. Andra börjar bra, ett steg innan övergången till trav då jag flyttar skänkarna för att göra avsaktningen tar då han detta som att vi ska byta galopp! Så sista steget innan traven får vi in ett klockrent byte. Stod först 6,5 i protokollet, ändrades sedan till fyra. Lagom snopet sista steget. Där tappade vi fem poäng eftersom det även är koficent på den. Slutade på 64,429%. Trots två underbetyg gav detta oss en femteplacering bland 19 starter. Nu laddar vi om till Gamleby v.21!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

[sstorm]
5/15/15, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

För några veckor sedan startade jag min första tävling på kanske 5 år och för första gången på stor häst. Var enbart en klubbtävling och tur var väl det :P I första klassen (LC) studsade vi runt i galopp med byten om vartannat. I andra klassen (LB) var det något mer sansat vilket räckte till en 4e placering med blygsamma 56%. Vinnaren hade 57% så jag vet inte om vi alla var urkassa eller om det var konstig bedömning 😛

eefoto
5/23/15, 7:04 PM
#5

LA:3 Gamleby ridklubb 66,57% 1.placering Han var riktigt fin på framridningen stundtals. Väl på banan blev upprustningen något sne. Många saker var riktigt bra medan det blev några rejäla missar. Kostade oss en hel del poäng med fyra femmor där det annars nästan endast var 7.or. Ena förvända på halvvolten var riktigt bra och belönades med en 7,5:a. Överlag en bra start med en häst som var på jobbet och gick att ändra på hela programmet igenom. Det dåliga var att jag inte kunde låta honom sköta vissa saker lite mer själv vilket resulterade i att övergångarna blev något energilösa. Slutade på 66,57% trots missarna vilket resulterade i en första placering av 17 starter.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Salitzy
6/27/15, 5:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Pay'n Ride , debut med henne . Hade haft henne i 3 veckor då :P

Lätt C:1 - 69,5

Lätt B:1 - 70, 714

Fick högst procent i båda klasserna :) <3

Ni får en träningsbild på oss haha xD

Annons:
eefoto
11/21/15, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Då jag helt glömt av att redovisa mina resultat kommer här ett antal inlägg med alla starter som inte redan redovisats här..;)

Vi börjar med Superhelgen på Ridklubben Udden 18-19 Juli. Skulle på denna tävling debutera MSV:C. Första dagen skulle vi rida MSV:C1. framridningen gick helt okej. Känslan var rätt bra men inte riktigt det där lilla extra men framåt bjudningen var ändå bra. Väl inne på banan dog det totalt. Syns inte för de som inte sett honom i sitt esse. Hela programmet blev lite "brunt". Bra men inget extra. Trots detta blev resultatet 75,31% och en förstaplacering.

Andra dagen var det istället en MSV:C2. Framridningen var helt FANTASTISK! Mjuk som smör explosiv och extremt på hjälperna. Detta fortsatte in på banan och känslan var helt fantastisk. Precis lagom explosiv och riktigt häftig i sina rörelser. Nu kändes det verkligen att han är 1,76. Dock var han en aning bakom lod vilket drog ner alla momenten med 1p. Vi slutade på 65,66 vilket var en halv poäng ifrån placering. Oavsett var detta en debut långt över förväntan!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

eefoto
11/21/15, 9:14 PM
#8

Nästa tävling var DM helgen i Vaggeryd. Verkligen häftigt att rida på travbanans innerplan! Red även här en MSV:C1 och en MSV:C2 och var således med i DM lilla rundan. 

Första klassen var helt OK. Vi nöjde oss lite för tidigt och hade därför inte bakbenen tillräckligt inne för de högre poängen. Men vi slutade iallafall på 65,53% och blev 7:de placerade.

Andra klassen tog vi till oss från första klassen och satte in bakbenen där de ska vara. Lite missar som en lite för explosiv galopp med lite flygande byten..;) resulterade tillslut iallafall till 71,44% och en tredje placering i klassen.

Vi blev även trea i lilla rundan och vann därmed DM brons. Häftig att på tredje och fjärde starten i MSV:C ändå sätta så pass bra poäng att vi blir distrikts trea. :D

 Erika, ~värd på dressyr~

eefoto
1/7/16, 1:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Efter DM helgen blev det en regional tävling i Torestorp MSV:C1. På framridningen var han mer i luften än på marken. Var två hingstar på tävlingen vilket såklart var en bidragande orsak. Gibson skulle visa sig som den stooora häst han är. Han blir hingstig själv liksom. 

På banan gick det rätt bra. Han var superkänslig och mycket explosiv. Jag har då lite svårt att inte "fixa" för mycket vilket såklart då leder till missförstånd mellan oss. Några rejäla missar men resten var istället mycket bra. En första placering fick vi iallafall med oss hem med 68,19%.

 Erika, ~värd på dressyr~

eefoto
1/7/16, 1:50 AM
#10

Nästa tävling blev åter igen på Ridklubben Udden MSV:C1. Red fram ute och vi bråkade mest igenom allt. Blev lite bättre när vi gick in och red fram det sista inne. 

På banan fick vi sådana fatala missar i början. Galopp i första slutan vilket övergick i skritt och sen något trav liknande, galopp i mellantraven efter slutan men efter det flöt det på utan större missar. En tvåa på slutan där vi brukar ha iallafall en sjua tappade vi då 10 poäng eftersom det är koefficient på den, sen en fyra på mellantraven. Trots detta fick vi 69,68% och fick med oss en förstaplacering hem.

 Erika, ~värd på dressyr~

eefoto
1/7/16, 1:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Sista tävlingen för året gjorde vi på Oskarshamns Ridklubb där vi igen red MSV:C1. Framridningen blev ganska bra. Han var dock på samma humör som han var i Torestorp. Det är då han är supersvår att rida. Jag måste ju rida honom men samtidigt inte blanda mig i allt han gör. Det är just det jag har svårt för, att inte bland mig i. Miss på första slutan men annars var det helt ok rakt igenom. En första plats och 69,57%. 

Totalt 10 starter i år varav tre i LA och sju i MSV:C. Nio av tio starter har vi haft med oss en placering hem. Debut för oss som ekipage men även för mig i MSV klass. Ett DM brons i lilla rundan. Ett snitt i MSV:C på 69,4%. Ett extremt bra år med andra ord. Inför våren satsar vi på att debutera MSVB!:D

Bjuder även på en screenshot från dagens ridpass!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Upp till toppen
Annons: