Annons:
Etikettträning
Läst 1638 ggr
LinaN
2014-09-25 12:40

ÄNTLIGEN! framsteg!

Äntligen börjar det lossna. Vi är långtifrån en stabil form men på voltspår så börjar han lossna för mig även i högervarven och inte bara det! GAlopperna har blivit så grymt mycekt bättre, traven är mycket bättre och han är så otroligt arbetsvillig mot innan.

Var tre galopper i höger varv, alla med klockrena galoppfattningar i rätt galopp! HÄRLIGT! förhoppningsvis är alla korsgalopper på väg bort nu!

Så i rena glädjeyran så passade jag på att anmäla oss till en CR i dressyr, Blir LB1-programmet även denna gången :D

Så vad har jag gjort för något annorlunda?

Jag har fokuserat på lösgörande, öppnor och volter och andra sidvärtesövningar. Jag har lockat med godis för att få honom att stretcha ut halsen och framförallt JAG har gått till osteopaten och fått hjälp med ryggen och nacken. Samt att jag provat på djupvågsmassage som verkligen fick min kropp att slappna av och bli smärtfri i en hel vecka! Efter det så har saker och ting verkligen släppt plus att jag inte har lika ont samt att jag har en helt annan ork när man inte går och har ont hela tiden. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: